همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه انگلیس پیش از سفر به تهران ابراز امیدواری کرد روابط دو طرف طی ماه‌های آینده تا سطح سفیر ارتقا یابد.

وزیر خارجه انگلیس

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس که قرار است يكشنبه-اول شهريورماه- برای بازگشایی سفارت این کشور در تهران به ایران سفر کند، گفت: روابط میان دو کشور از سال 2011 تا کنون ارتقا یافته است. اکنون چهار سال از زمان ورود به سفارت انگلیس می‌گذرد و من امروز-يكشنبه- آن را بازگشایی خواهم کرد.

به گزارش رویترز، هاموند دومین وزیر امور خارجه انگلیس است که از زمان وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 به این کشور سفر می‌کند. سفارت لندن در تهران نزدیک به چهار سال پیش به دلیل ورود جمعی از دانشجویان ایرانی تعطیل شد.

وزیر امور خارجه انگلیس پیش از سفرش به تهران، اظهار کرد: ما در اولین گام می‌خواهیم از طریق تشویق به افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری پس از لغو تحریم‌ها، اطمینان یابیم که توافق هسته‌ای یک موفقیت است.

هاموند افزود: انگلیس و ایران همچنین باید آماده بحث و گفت‌وگو در خصوص چالش‌های مشترکی که با آنها روبرو هستیم شامل مقابله با تروریسم،‌ ثبات منطقه‌ای، گسترش داعش در سوریه و عراق، مقابله با مواد مخدر و مهاجرت باشند.

بر اساس گزارش رویترز، با وجود بازگشایی سفارتخانه‌های هر دو کشور در تهران و لندن طرفین در حال حاضر قصد دارند روابط خود را در سطح کاردار ادامه دهند.

آجی شارما، که یک دیپلمات هندی الأصل محسوب می‌شود از دو سال پیش تاکنون به عنوان کاردار غیرمقیم انگلیس در ایران انتخاب شده بود که پس از بازگشایی سفارت لندن سرپرست سفارت خواهد بود. همچنین محمدحسن حبیب‌الله زاده به عنوان کاردار ایران باقی خواهد ماند.

سفارتخانه انگلیس قرار است رز یکشنبه-اول شهريور- طی مراسمی رسمی با حضور وزیر امور خارجه این کشور در تهران بازگشایی شود.

کد خبر 304750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha