همشهری آنلاین: معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه گفت: سفارت انگلیس فعلا ویزای دیپلماتیک و خدمت صادر می‌کند و با فراهم شدن مقدمات و افزایش کادر در آینده اقدام به صدور ویزای عادی خواهدکرد.

مهر نوشت: مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان گفت: روابط ایران انگلیس در سطح کاردار باقی خواهد ماند و فعلا قصدی بررای ارتقای روابط به سفیر نداریم.

وی تاکید کرد: با بازگشایی سفارت ها در روز یکشنبه(فردا) تنها کاردارهای غیرمقیم به کاردار مقیم تغییر می‌یابند و همان کاردارهای غیر مقیم، در محل خدمت خود مستقر خواهند شد.

تخت روانچی درباره صدور ویزا توسط سفارت خانه های دو کشور هم گفت: سفارت انگلیس پس از بازگشایی فعلا «ویزای دیپلماتیک و خدمت» صادر می‌کند و با فراهم شدن مقدمات و افزایش کادر در ماه های آینده اقدام به صدور ویزای عادی خواهد کرد. سفارت ایران هم در اقدام متقابل همین گونه عمل خواهد کرد.

معاون اروپا و آمریکا وزارت خارجه همچنین از در دست پیگیری بودن بحث پرداخت خسارت به انگلیس در خصوص ورود دانشجویان به سفارت این کشور در سال ۹۰ خبر داد.

گفتنی است در حال حاضر «آجای شارما»، کاردار غیرمقیم انگلیس در ایران و «حسن حبیب الله زاده» کاردار غیر مقیم ایران در انگلیس است، که قرار است از فردا به عنوان کاردار مقیم و سرپرست سفارت در کشور در محل ماموریت مشغول به کار شوند.

قرار است فردا در جریان سفر فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه بریتانیا به تهران، سفارت انگلیس در ایران پس از ۴ سال بازگشایی شود. این سفارت خانه در پائیز ۹۰ و در پی ورود دانشجویان معترض به آن، با تصمیم دولت انگلیس بسته شد.

کد خبر 304666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha