همشهری آنلاین: جشنواره شطرنج بانوان و آقایان کشور با قهرمانی کلانتری و اصغرزاده در قزوین و گیلان به پایان رسید.

Chess

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در این رقابت‌ها که مرحله اول انتخابی تیم ملی نیز محسوب می‌شود، 111 شطرنج‌باز در یازده دور در شهرستان قزوين با هم به رقابت پرداختند که در پایان چهار نفر با امتیاز 8.5 به کادر خود پایان دادند و بر اساس پوئن‌شکنی صدیقه کلانتری از استان مازندران به مقام نخست رسید، رعنا حکیمی‌فرد از تهران دوم شد و یگانه کریمی از مازندران نفر سوم شد و فاطمه هاشمی از استان فارس به مقام چهارم دست یافت.

در این مسابقات آیلار لطفی از آذربایجان غربی با 8 امتیاز پنجم شد و دوازده بازیکن دیگر با امتیاز مساوی 7.5 در رده‌های ششم تا هفدهم جای گرفتند.

صدیقه کلانتری

همچنين چهاردهمین دوره جشنواره سراسری شطرنج کشور(آقایان) از 23 مرداد در گیلان آغاز شد و با قهرمانی شطرنج‌باز مازندرانی به پایان رسید.

در این رقابت‌ها 324 شطرنج‌باز از سراسر کشور طی یک هفته در 11 دور سوئیسی با هم به رقابت پرداختند.

در آخرین روز و در بخش آقایان در مهم‌ترین رقابت‌های دور یازدهم، محمدرضا اصغرزاده با 9 امتیاز برای کسب عنوان قهرمانی و تثبیت صدرنشینی خود به مصاف رستم بهمردی 8 امتیازی رفت و با کسب یک نتیجه تساوی توانست همچنان صدرنشین مانده و عنوان قهرمانی این دوره از جشنواره را به نام خود ثبت کند.

شاهین ساده از گیلان نیز با برد مقابل حسین مجاوریان با 9 امتیاز در جایگاه دوم جای گرفت و مهرداد صداقتی از قزوین با 8/5 امتیاز جایگاه سوم جدول را از آن خود کرد.

همچنین آرش داغلی شطرنج‌باز 12 ساله گیلانی، حسین مجاوریان از اردبیل، امیرمحمد سوزنکار از استان گیلان، رستم بهمردی از یزد و محمد شاه‌مرادی از کردستان با 8/5 امتیاز مشترک به ترتیب در رده‌های چهارم تا هشتم قرار گرفتند.

 

کد خبر 304607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha