همشهری آنلاین: وزیر دفاع اعلام کرد : امروز نیروهای مسلح در تمام پهنه های کشور اعم از زمین، هوا و دریا قابلیت دارد با هر نوع اقدامی که محتمل باشد و علیه نظام شکل گیرد با قدرت ، توانمندی و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ دهد.

 حسین دهقان

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران، ضمن تبریک به مناسبت 31 مرداد ماه (روز صنعت دفاعی) و هفته دولت تاکید کرد: نیروهای مسلح این توان را دارند که هر نوع تهدیدی را از نظام دفع کنند چرا که در حدی از آمادگی دفاعی و قدرت ازدارندگی برخوردار اند که می توانند اقدامات دشمنان را پاسخ دهند.

دهقان اضافه کرد : دکترین دفاعی ایران ضمن تاکید بر دفاعی بودن ساختار و تجهیزاتی که در اختیار نیروهای مسلح قرارداده است، قصد تجاوز به هیچ کشوری چه همسایگان یا خارج از منطقه را نداشته است؛ اما هر گونه اقدام در زمین ، دریا و هوا را با پاسخ پشیمان کننده و شکننده ای خواهد داد.

سخنران پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: ایران هیچ گاه به تهاجم فکر نمی کند و همواره به دفاع تاکید داشته است.

وزیر دفاع ادامه داد: صنایع دفاعی نیز با بهره گیری از اصل خودکفایی در حوزه های هوایی ، دریایی ، زمینی و هوافضا دستاوردهای شایسته و قابل توجهی به دست آورده است؛ چرا که همواره متناسب با تغییر در تهدیدات به وجود آمده با نگاه آینده نگر و پیشگیرانه تلاش کرده است موارد مورد نیاز نیروهای مسلح را از ایده تا محصول تولید کند.

دهقان اضافه کرد : توان صنعتی ما طوری است که هر سامانه ای را خودمان طراحی کرده و به تولید انبوه رسانده ایم؛ آن هم بدون کمک از طرف های خارجی؛ بر این اساس بومی شدن صنایع دفاعی بزرگترین قابلیتی است که از آن بهره مند شده ایم.

وی با اطمینان دادن به ملت ایران که همواره در تمام صحنه ها قادر به دفاع است، گفت: در حوزه هوا فضا، تمام برد و موشک های بالستیکی را تولید داریم و بردهای ما در پاسخ به تهدیدات، کاملا از پیش طراحی شده و قدرت تخریب گری، رادار گریزی و تاکتیکی آن ها در تولیدات مد نظر قرار گرفته است و این مسیر را متناسب با تهدیدات و نیاز دفاعی ادامه می دهیم.

دهقان تاکید کرد : لذا هیچ قدرت، جریان، قطعنامه و بلند گویی نمی تواند ملت ما را از مسیر قدرتجویانه خود باز دارد و در برابر انزوا و تسلیم قراردهد.

سخنران پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شعار امسال مبنی بر سال همدلی و همزبانی دولت و ملت گفت : نظام و انقلاب اسلامی در مقطعی از تاریخ در وضعیت خاصی قرار گرفت. همانگونه که رهبری اشاره کردند در یک دوران گذار در فضایی بین المللی قرارداریم.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنانش گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی در جامعه بین المللی بوجود آمد. نقطه آغاز فروپاشی نظام دو قطبی بین المللی و فروپاشی بلوک شرق وضعیت خاصی را به وجود آورد. از سوی دیگر بعد از 11 سپتامبر که نظام صهیونیستی در آن نقش داشت باعث شد تا آمریکا فضای متفاوتی در عرصه مناسبات بین المللی ایجاد کند.

دهقان افزود: در این فضای پر آشوب در مناسبات جهانی یک رویکرد، رسالت و مرجعیت انسانی را راهبری کرد و نظام و ملت اسلامی ما تبدیل به یک الگو و سرمشق برای همه ملت هایی که دنبال استقلال و آزادی بودند، شد.

سخنران پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشت: ماهیت نظام اسلامی در نقطه مقابل نظام امپریالیستی و نظام های حاکم بر آمریکا زمینه گسترده ای را برای دشمنی با انقلاب اسلامی فراهم کرد، البته اینطور نیست که نظام سلطه دست از عداوت با نظام جمهوری اسلامی بردارد چرا که اساسا هویت آن با این تعریف می شود که با نظام حاکم بر سرزمین الهی دشمنی کند؛ پس طبیعی است که نظام سلطه و در راس آن آمریکا و توطئه های رژیم صهیونیستی همواره در مسیر عداوت با نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد و هر صورتی از تهدید را شکل دهد.

وی ادامه داد: بر این اساس دشمن از روزهای اول انقلاب جریان های گروهکی، واگرا ، کودتا ، جنگ تحمیلی ، جنگ روانی و شیوه های مختلف را برای مخدوش کردن نظام، آن هم در قالب گروه های تکفیری، صهیونیستی و تروریستی که چهره خشنی از اسلام را عرضه می کرد در پیش گرفت و امروز در صورت و قالب های دیگر این مسیر را ادامه داده است.

دهقان با اشاره به جنگ های نیابتی ، گروه های تکفیری و تروریستی در دنیای اسلام، گفت: با اتکا به ایمان الهی و انسجام و در سایه رهبری و همچنین وحدت وسیع بین مردم، نیروهای مسلح و نظام اسلامی حاکم در همه عرصه ها پیروز شده ایم.

وزیر دفاع با اشاره به تجارب ملت ایران در مقابله با دشمنان و جهاد در راه خدا افزود: آنچه نظام سلطه از این مقابله فهمیده، این است که ملت در سایه اعتماد و رهبری توانسته است در هر نوع مواجهه ای پیروز شود، هرچند دشمنان سعی کرده اند ولایت فقیه را مورد هجمه قرار داده، بنیادهای فکری مردم را تضعیف کرده و بی اعتمادی نسبت به نظام را در دل آنان به وجود آورده و با شکل دهی صورت های مختلفی از امید و آرمان هایی که می تواند تامین کننده اهداف شان باشد این ملت را به نوعی از مسیر خود بازدارند، اما این خیال باطلی است که باید آرزویشان را با خود به گور ببرند.

وی به هشت سال دفاع مقدس و مقابله در صحنه های مختلف با توطئه های استکبار اشاره کرد و ادامه داد: این مقابله ظرفیتی را در جامعه به عنوان فرهنگ ایثار و شهادت به وجود آورده است.

وی همچنین با اشاره به شعار تاریخی حضرت امام خمینی (ره ) مبنی بر اینکه ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، تاکید کرد:باور دینی، تمسک به ائمه (ع) و فرهنگ عاشورایی بر قدرت و اقتدار ملی ما افزوده و نوعی از بازدارندگی را در جامعه نهادینه کرده است ، لذا ملتی که صاحب قدرت نباشد نمی تواند در جدال های سنگینی که علیه او شکل می گیرد حیات، عزت و استقلال خود را حفظ کند.

دهقان گفت: ایران اسلامی از آغاز شکل گیری ، همت خود را گذاشته است تا عناصر قدرت را در درون خود به گونه ای توسعه دهد تا ایجاد اقتدار ملی کند و در عرصه جهانی پشتوانه ای برای پیشبرد اهداف و صیانت از استقلال و تمامیت عرضی ایران باشد.

وزیر دفاع با اشاره به برکات شکل گیری بسیج، سپاه و همچنین نیروهای سه گانه و تبدیل شدن آن به نیروهای پنج گانه در سپاه اظهار داشت: در کنار همه این ها توجه به صنایع دفاعی، پژوهش و تحقیقات محصولات جدید متناسب با تهدیداتی که فراروی نظام است از برکات انقلاب ما به شمار می آید. این توفیقات در سایه حضور موثر در صحنه های مقابله با توطئه های نظام سلطه به دست آمده است.

وزیر دفاع با اشاره به ابهامات به وجود آمده پس از توافق و مذاکرات هسته ای گفت: برخی از این ابهامات مبنی بر این مساله است که برجام متوجه توان دفاعی ما است، این در حالی است که اولا از ابتدای بحث مذاکرات ملت و مسوولان اعلام کردند که مذاکرات تنها و تنها متمرکز در بحث هسته ای است و هیچ موضوع دیگری اعم از توان دفاعی و منطقه ای ما موضوع مذاکرات نیست، گرچه شورای امنیت قطعنامه ای صادر کرد و بحثی را به محدود کردن ما در این حوزه اختصاص داد.

دهقان ادامه داد: گرچه قبلا آن ها در قطعنامه های قبلی وضعیت بسیار شدیدتری را اعلام کرده بودند ، اما هیچگاه قطعنامه ای را در حوزه مسایل دفاعی اجرا نکردیم بلکه آن ها را مورد اعتنا و اعتبار ندانستیم و مسیر خود را بر اساس اراده و عزم خود و تحت رهبری فرماندهی کل قوا پیش برده و پیش خواهیم برد. لذا ملت ما هیچ نگرانی و دغدغه ای را بابت این موضوع نداشته باشند چرا که این مسیر، مسیر عزت و اقتدار ما است.

وی اضافه کرد: آن چیزی که امروز جایگاه متفاوتی را برای ملت ما در عرصه جهانی بوجود آورده است این است که قدرت های بزرگ جهان، ایران را به عنوان واقعیت قدرتمند پذیرفته اند و ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای و تاثیرگذار در عرصه جهانی به رسمیت شناخته شده است و 6 کشور بزرگ جهانی که دارای حق وتو هستند، می آیند در برابر ما در مذاکرات می نشینند که این به این معنی که در قبال مردم ما تسلیم شده و به خواست و اراده ملت ما تمکین کرده اند؛ هرچند ممکن است در بیانات خود حرف هایی بزنند که ناشی از انفعالی است که در قبال آن چه قبلا گفته بودند و می خواستند برایشان بوجود آمده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که آن ها نمی خواستند حتی یک پیچ در حوزه صنعت هسته ای ما وجود داشته باشد و عرصه نفوذ ما از جغرافیای ما خارج تر برود؛ آن ها نمی خواستند نظام اسلامی به عنوان نظام الگو مطرح باشد ، اما امروز همه این موارد تحقق یافته است و آن ها ناچار به پذیرش ایران قدرتمند و تاثیر گذار در مسایل جهانی و منطقه ای هستند.

دهقان با اشاره به جملات اخیر وزیر دفاع آمریکا گفت: وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود که زنده بودن گزینه نظامی علیه ایران صرف نظر از توافق هسته ای ادامه خواهد داشت و حضور نظامی قوی در خلیج فارس از جمله راهبردهای ما است.

وزیر دفاع گفت: برخی سیاست مداران آمریکا از جمله رییس جمهوری این کشور بعضا اظهاراتی را در این زمینه گفته اند که ملت ما در طول زمان به آن ها پاسخ داده است؛ اما در این تریبون جواب روشنی دریافت کنند.

وزیر دفاع کشورمان خطاب به وزیر دفاع آمریکا و همه سردمداران سیاسی و کسانی که راهبردهای امنیتی و دفاعی آمریکا را تعریف می کنند، هشدار داد که امروز حمایت از رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی و نسل کشی و نابودی تمام زیرساخت ها و دارایی های ملت های سوریه، یمن ، عراق و فلسطین هیچ گونه مزیت راهبردی جز تنفر ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان و همچنین گسترش نا امنی در سراسر کشور و حتی خاک آمریکا را به همراه نخواهد داشت.

دهقان مهم ترین عامل نا امنی و بی ثباتی در منطقه را ناشی از سیاست های مداخله جویانه آمریکا دانست و گفت: راهبرد ایران همکاری با کشورهای منطقه برای پایان دادن به این مداخلات ضد بشری، ضد دموکراسی و ضد حقوق ملت ها است.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: به نظر می رسد سردمداران آمریکایی به خصوص وزیر دفاع آمریکا به جای اینکه اهداف و امنیت ملت آمریکا را نمایندگی کنند اهداف و امنیت اسراییل را تحت تاثیر لابی صهیونیست ها دنبال می کنند.

وی ادامه داد: وزیر دفاع جنگ طلب آمریکا کماکان اصرار بر اجرای قانون جنگل و دم زدن از گزینه ضد انسانی نظامی آن هم از سوی سران کشور مدعی پیشبرد دموکراسی، حقوق بشر، آزادی و دفاع از ملت ها، دارد.

وزیر دفاع، انتخاب گزینه نظامی از سوی آمریکا را انتخاب راهی دانست که انتهایش اسارت، قربانی شدن بی شمار سربازان آمریکایی از بین رفتن کل منافع و موقعیت های آمریکا در منطقه و به خطر افتادن موجودیت رژیم صهیونیستی و حتی به خطر افتادن منافع آمریکا در خود آمریکا است.

وی افزود: این اشتباه یک خطای راهبردی از سوی آن ها خواهد بود و باید بدانند اگر مساله هسته ای ایران حل شود، فضایی را برای حضور آن ها بوجود نخواهد آورد و این توهمی است که از زمان بوش پسر در ذهنیت آمریکا بوجود آمده است که می تواند دنیا و منطقه را آن گونه که خود می داند شکل دهد.

دهقان اضافه کرد: به نظر می رسد قدرت تحلیل و ارزیابی مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی آمریکا از اوضاع و شرایط منطقه ای غلط و بر اساس توهم قدرت و اثرگذاری اش در معادلات و تحولات منطقه ای خواهد بود ، چرا که بیداری اسلامی یک حقیقت است و هیچگاه متوقف نخواهد شد و یقینا دامن اسراییل، آمریکا و همه دشمنان اسلام را خواهد گرفتد.

وزیر دفاع کشورمان اضافه کرد: سیاست اعلامی ما تعامل سازنده با همه کشورها به جز اسراییل است و در قبال کشورهای همسایه و اسلامی توسعه همکاری ها و ارتباطات در تمام زمینه ها بر اساس اصول برادری، حسن همجواری و تلاش برای ایجاد، حفظ و ثبات امنیت و ارتقاء جایگاه کشورهای اسلامی در عرصه جهانی و مقابله با کشورهای نا امن ساز است.

دهقان در پایان اضافه کرد: دست برادری به سوی کشورهای اسلامی دراز کرده و آن ها را به عدم ادامه راهی که تضمین کننده راه اسراییل و تامین کننده منافع آمریکا است، دعوت کرده و به سیاست مقابله با سیاست های آمریکا در منطقه دعوت می کنیم.

کد خبر 304544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha