سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: عکاس نجومی گوران استرند پس از عکسبرداری از خورشید متوجه وجود ساختاری عجیب روی سطح این ستاره غول‌پیکر شد که برایش آشنایی داشت.

خورشید

براساس گزارش پاپ ساينس، به نظر مي‌آيد خورشيد از طرح‌ها و يادداشت‌هاي معمار مشهور، گوستاو ايفل كپي‌برداري كرده‌است، زيرا در عكس جديدي كه اين عكاس سوئدي از خورشيد به ثبت رسانده،‌مي‌توان ساختاري مشابه برج ايفل را مشاهده كرد.

اين برج گازي در حقيقت برجستگي خورشيدي ناشي از جهشي از گازهاي يونيزه شده است كه از سطح خورشيد به بيرون فوران كرده‌اند.

برجستگي‌هاي خورشيدي مي‌توانند شگفت‌انگيز و عظيم باشند، و همانطور كه در عكس استرند ديده مي‌شود، اين فوران گازي ايفل مانند چند برابر بزرگتر از كل سياره زمين است.

خورشید

استرند براي ثبت اين تصوير هزار عكس از خورشيد گرفته و 300 عكس از بهترين‌ها را انتخاب كرده و با تركيب آنها با يكديگر نمايي واضح از برجستگي گازي خورشيد را به نمايش گذاشته‌است.

عكاسان و اخترشناسان براي دستيابي به جزئيات خورشيد در عكس، به جاي آنكه چشمان خود را با نگاه كردن با تلسكوپ از بين ببرند،‌از فيلترهاي ويژه‌اي مانند فيلترهاي هيدروژن آلفا براي مسدود كردن بيشتر بخش طول‌موج‌هاي نوري استفاده مي‌كنند تا تنها مقدار كمي از نور ناشي از سوخته شدن هيدروژن اجازه ورود به دوربين را پيدا كند.

کد خبر 304427

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha