چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخست‌وزیر سابق عراق در واکنش به اتهام های وارده به او، از سوی کمیته مسئول تحقیقات درباره علل سقوط موصل، سقوط این شهر را نتیجه توطئه میان آنکارا و اربیل دانست.

malekireuters

نوری مالکی، نخست‌وزیر پيشين عراق تاکید کرد: سقوط موصل نتیجه توطئه‌ای از سوی اربیل بود که با همکاری ترک‌ها و دستگاه اطلاعات آنکارا ،تركيه انجام شد.

کمیته ویژه تحقیقات موصل به‌تازگي 36 مسئول عراقی را در سقوط موصل به دست داعش مقصر دانست که نوری مالکی یکی از این مسئولان است.

پارلمان عراق روز دوشنبه و در میان تهدید نمایندگان ائتلاف نوری مالکی به استعفا از پارلمان، پرونده سقوط موصل را به دادستانی کل ارجاع داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، نخست‌وزیر پيشين عراق همچنین گفت که گزارش کمیته تحقیقات در مورد سقوط موصل ارزشی ندارد.

مالكي با بیان این که نتیجه‌ كار کمیته تحقیقات درباره سقوط موصل ارزشی ندارد، گفت:اختلاف‌هاي سیاسی بر این کمیته حکم‌فرما و این کمیته از واقع‌گرایی دور شده است.

 نمایندگان ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی 

همچنین از سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق خواستند نام او را از لیست متهمان حذف کند اما سلیم جبوری تاکید کرده بود که نمی‌توان نام هیچ فردی را از گزارش کمیته تحقیقات سقوط موصل حذف کرد.
کد خبر 304378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha