همشهری آنلاین: دبیرکل مجمع جهانی اهل ‌بیت (ع) با بیان اینکه ۳ هزار و ۴۰۰ مبلغ مجمع جهانی اهل ‌بیت (ع) در دهه کرامت در بیش از ۷۰ کشور جهان به اجرای برنامه‌هایی متناسب با این دهه مبارک می‌پردازند، اظهار کرد: این مبلغان به تبیین سیره رضوی در این کشورها می‌‌پردازد.

آیت الله محمد حسن اختری

به گزارش خبرگزاری اهل ‌بیت (ع)، آیت‌الله محمد حسن اختری گفت: در سیزدهمین جشنواره امام رضا (ع)، مجمع جهانی اهل ‌بیت (ع) تعامل خوبی با بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) داشت و در ارتباط با دهه کرامت و جشنواره، فعالیت‌های بسیاری در عرصه بین‌الملل انجام داد.

اختری از ترجمه کتاب‌های رضوی به زبان‌های دیگر خبر داد و افزود: معاونت بین‌الملل مجمع جهانی اهل ‌بیت (ع) به ترجمه و چاپ کتاب‌های رضوی پرداخته است و در دوره سیزدهم جشنواره امام رضا (ع) ۵ کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه شده است.

وی ادامه داد: مجمع جهانی اهل‌ بیت (ع) درباره سیره و زندگی حضرت فاطمه معصومه (س) نيز امسال یک کتاب به زبان اردو ترجمه کرد كه براي زائران اردو زبان حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و بارگاه کریمه اهل‌ بیت حضرت معصومه (س) استفاده فراوانی دارد.

آیت‌الله اختری به تشکیل مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی اشاره کرد و گفت: این مجمع بین‌المللی متشکل از افرادی است که در جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در طول ادوار گذشته شرکت کرده و از آنها به عنوان خادمان نمونه فرهنگ رضوی تقدیر شده است. این افراد را نبايد رها کنیم بلكه بايد با آنها تبادل تجربه صورت مي‌گيرد.

کد خبر 304338

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha