همشهری آنلاین: نظامیان صهیونیست روز سه شنبه با استقرار در ورودی های مسجدالاقصی در بیت المقدس مانع ورود نمازگزاران فلسطینی به این مکان مقدس شدند.

 نظامیان صهیونیست مانع ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی شدند

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا به نقل از شاهدان عینی، نظامیان صهیونیست پس از استقرار در ورودی های مسجدالاقصی مانع ورود فلسطینیان اعم از مرد، زن و کودکان به این مسجد شدند.

این در حالی بود که گروهی از صهیونیست های تندرو با همراهی نظامیان با ورود به محوطه مسجدالاقصی به حریم این مکان مقدس تجاوز کردند.

طی هفته های اخیر و به دنبال فراخوان صهیونیست های تندرو برای شکستن حریم مسجدالاقصی، تنش در بیت المقدس و محوطه این مسجد به شدت افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی کرانه باختری و شرق بیت المقدس را در جریان جنگ خاورمیانه در سال 1967 اشغال کرد.تل آویو بعدها بخش قدیمی بیت المقدس را نیز ضمیمه مناطق اشغالی کرد و مدعی مرکزیت تمام بیت المقدس شد؛ اقدامی که از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشده است.

مسجدالاقصی سومین مکان مقدس مسلمانان جهان محسوب می شود.

رژیم اشغالگر قدس در قراردادی با اردن موافقت کرد که غیر مسلمانان وارد حریم مسجدالاقصی نشوند و یهودیان تنها اجازه حضور در مقابل دیوار غربی این مسجد داشته باشند.

اما این رژیم، طبق رویه معمول و روحیه تجاوزگری، در مورد این توافقنامه نیز خلف وعده کرده و صهیونیست های افراطی با هدف تشدید تنش و تحریک مسلمانان با همراهی نظامیان به طور مرتب به حریم محوطه مسجدالاقصی یورش می برند.

کد خبر 304306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha