سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۱
۰ نفر

ماجراهای اعتراض به داوری لیگ برتر فوتبال در شرایطی به اوج رسیده است که تنها ۳هفته از لیگ برتر می‌گذرد.

فوتبال-داوری

در اين ميان اكثر باشگاه‌هاي ليگ برتر ازجمله صبا، پرسپوليس، ذوب‌آهن و... در هفته‌‌هاي اخير نسبت به اشتباهات داور اعتراض داشتند. آنها در رسانه‌ها اعتراض خود را مطرح كردند اما ظاهرا با توجه به بي‌تفاوتي فدراسيون، به نتيجه‌اي دست پيدا نكرده‌اند.گفته مي‌شود كه 5تيم ليگ برتري پس از بي‌تفاوتي فدراسيون، در تلاش هستند تا صداي اعتراض خود را به گوش مسئولان وزارت ورزش برسانند. اين باشگاه‌ها قصد دارند با تنظيم نامه‌اي كه خطاب آن به وزير ورزش است، پيگيري‌هاي لازم را انجام دهند. آنها اميدوار هستند حداقل از اين راه كه البته تهديدي جدي براي داوران ليگ برتري به‌حساب مي‌آيد، از اشتباهات آنها درآينده جلوگيري كنند. جدا از اين باشگاه‌هاي عمدتا شهرستاني، اما مديران 2باشگاه استقلال و پرسپوليس كه زيرنظر وزارت ورزش اداره مي‌شوند ديروز در نامه‌اي رسما از داوران نزد وزير ورزش شكايت كردند.

در بخشي از نامه باشگاه پرسپوليس خطاب به وزارت ورزش و جوانان آمده است: در نحوه قضاوت بازي‌هاي باشگاه متبوع از فصل قبل و حواشي و اعتراضات هواداران، كه بعضا اعلام مي‌كنند تضعيف جايگاه پرسپوليس با يك برنامه‌ريزي و تباني صورت مي‌پذيرد، لذا صرف‌نظر از صحت و سقم موضوع، با عنايت به جايگاه باشگاه و انتساب آن به دولت و انعكاس عملكرد ضعيف داوران در جرايد و رسانه‌ها كه به‌نظر محرز و مبرهن است (منجمله بازي‌هاي اخير في‌ما بين باشگاه متبوع و تيم‌هاي استقلال اهواز و سپاهان) اين امر اقتضا مي‌كند، موضوع توسط مراجع ذيصلاح نظارتي مورد بررسي دقيق قرار گيرد تا از تبعات اجتماعي و امنيتي ناشي از آن تصميمات و اشتباهات فاحش داوري جلوگيري شود.»

باشگاه استقلال تهران هم در نامه‌اش به سازمان ليگ به قضاوت جهانبازي در ديدار هفته اخير اين تيم برابر ذوب‌آهن اشاره كرده و آورده است: «با عنايت به برگزاري ديدار استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان در روز جمعه مورخ94/5/23 در استاديوم آزادي ضمن احترام به كليه جامعه داوري كشور بدين وسيله مراتب اعتراض خود را درخصوص داوري مسابقه اعلام مي‌داريم، صحنه‌هاي مربوط به داوري بيشتر تحت‌تأثير احساسات شخصي قرار داشته كه باعث شد با قضاوت خود تصميماتي را اتخاذ كنند كه زيان و ضرر آن مستقيما متوجه باشگاه استقلال شده و اينكه بيشتر اين اتفاقات براي درنظر گرفتن ملاحظات تيم‌هاي مقابل به‌كار رود.» بايد ديد واكنش مخاطبان اين دو نامه چه خواهد بود و اينكه ديگر باشگاه‌ها نسبت به درخواست اين دو باشگاه دولتي چه راهي را در پيش خواهند گرفت.البته پيش از اين نيز برخي از مقامات ارشد وزارت ورزش در گفت‌وگوهاي خود با رسانه‌ها از وضعيت داوري ليگ برتر و دسته اول فوتبال به‌شدت انتقاد كرده بودند.

از سوي ديگر هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال گويا براي پيش‌دستي از تبعات اين نامه‌پراكني ها مصوبه‌اي را به تصويب رسانده كه با كساني كه عليه داوري سخن بگويند، به‌شدت برخورد شود. به‌نظر مي‌رسد كه بعد از اتفاقات ورزشگاه يادگار امام تبريز و مسائلي كه در هفته‌هاي اخير در ليگ برتر رخ داده، جبهه جديدي عليه فدراسيون فوتبال گشوده مي‌شود كه ديگر وزارت ورزش به تنهايي مدعي فدراسيون فوتبال نخواهد بود و باشگاه‌هاي ليگ برتري عضو مجمع هم ناراضيان جديد خواهند بود.

کد خبر 304273

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha