همشهری آنلاین: معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از شرکت سالانه بیش از ۱۸ هزار قرآن‌آموز در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (س) خبر داد.

طرح ملی قرآنی ۱۴۴۹

به گزارش پایگاه اطلاع‌رساني آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی در طرح ملی قرآنی 1449 که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار شد، گفت: هدف معاونت فرهنگی آستان مقدس نشر معارف قرآن و عترت است و این مهمترین رسالت این بارگاه نورانی است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با استناد به روایتی از امام صادق علیه السلام، قم را حرم اهل بیت علیهم السلام معرفی کرد و گفت: حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به عنوان محور شهر مقدس قم است.

وی با بيان اينكه برگزاری دوره‌های قرآنی، موجب پیوند قرآن و عترت در حرم آل الله شده است، گفت: تلاش می‌شود نشر قرآن برای گروه‌های سنی مختلفی انجام شود که در این راستا راه‌اندازی رواق کودک و رواق نوجوان و اجرای برنامه‌های مختلف دینی و قرآنی برای این گروه‌های سنی در حال برگزاری است.

احمدی به فعالیت مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (س) اشاره کرد و گفت: در سال بیش از 18 هزار نفر در این مرکز آموزش قرآن و معارف دینی می‌بینند که بخش عمده‌ای از این تعداد را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری رشته‌های آموزشی مختلف در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (س) افزود: در این مرکز، دوره‌های روخوانی، تجوید، حفظ، صوت و لحن قرآن، ترجمه و مفاهیم و ... برای گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

وی در پایان افزود: مسابقات قرآنی استانی نیز در ایام دهه کرامت (29 و 30 مرداد ماه) در حرم مطهر برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند در این مسابقات نام‌نویسی و شرکت کنند.

کد خبر 304203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha