دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: آلودگی هوا در چین عامل مرگ سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار انسان است، به بیانی دیگر در این کشور روزانه ۴۴۰۰ نفر در اثر آلودگی جان خود را از دست می‌دهند.

آلودگی هوا

براساس گزارش تايم، محققان سازمان پژوهشي زمين بركلي در تحقيقي جديد به اين نتيجه رسيده‌اند كه آلودگي عامل اصلي 17 درصد از مرگ و مير چين است. محققان پس از بررسي داده‌ها و آمار مرگ چيني‌ها در طول چهار ماه پياپي در 1500 منطقه مختلف چين، كره جنوبي و تايوان به اين نتيجه دست يافتند.

براساس اين پژوهش مرگبارترين آلاينده ذرات معلقي هستند كه از مكان‌هايي مانند نيروگاه‌هاي برق و در نتيجه مصرف سوخت‌هاي فسيلي مورد استفاده در خانه‌ها و كارخانه‌ها منتشر مي‌شوند.اين ذرات مي‌توانند وارد ريه و جريان خون انسان شده و منجر به بروز بيماري‌هايي از قبيل آسم و بيماري‌هاي قلبي شوند.

براساس اين پژوهش، 92 درصد از جمعيت چين در طول چهار ماه 120 ساعد در هواي آلوده تنفس مي‌كنند و 38 درصد از آنها در فضايي حضور دارند كه تراكم آلاينده‌ها در آن در سطحي ناسالم است.

اين پژوهش جديد،‌ تاييدي بر نتايج ديگر نمونه‌هايي است كه اعلام مي‌كنند سالانه يك ميليون و 200 تا دو ميليون نفر چيني در اثر آلودگي هوا جان خود را از دست مي‌دهند.

کد خبر 304196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha