همشهری آنلاین: تیم ملی تکواندوی کشورمان در مجموع بخش زنان و مردان با کسب دو مدال طلای علیزاده و عاشورزاده و یک مدال برنز یعقوبی به کار خود در این مسابقات پایان داد.

Kimia Alizade

به گزارش سايت فدراسيون تكواندو، در پايان آخرين روز از مرحله اول مسابقات گرندپري (G4) در سال 2015، كيميا عليزاده، بانوي شايسته كشورمان يك بار ديگر با شكست تمامي نامداران تكواندوي جهان، افتخارآفريني كرد و مدال ارزشمند طلاي اين مسابقات را در اولين سابقه حضورش در اين ميدان بزرگ به دست آورد.

كيميا در اين رقابت‌ها ابتدا به مصاف "يون وي هوانگ" از چين تايپه (نايب قهرمان جهان 2015) رفت و در پايان راند دوم حريفش را 12تايي كرد.

او در ادامه، "ريچل بوت" از انگليس (دارنده مدال برنز جهان 2015) را 2 بر 0 شكست داد و در مرحله يك چهارم نهايي در يك پيكار سخت به مصاف قهرمان جهان در سال 2015 رفت كه در پايان اين اعجوبه تكواندوي زنان ايران بود كه توانست "جيوم ليم" كره‌اي را 22 بر 10 و با اختلاف 12 امتياز از پيش رو برداشته و راهي مرحله نيمه ‌نهايي شود.

تكواندوكار وزن 57- كيلوگرم كشورمان در ادامه رو در روي "مارتينا زوبسيك" از كرواسي (دارنده مدال برنز المپيك پكن 2008) قرار گرفت كه در پايان 8 بر 4 برنده از شياپ چانگ خارج شد و به فينال رسيد.

او در مرحله پاياني اين رقابت‌ها يك بار ديگر مقابل "جيد جونز" انگليسي، دارنده مدال طلاي المپيك لندن و بهترين تكواندوكار زنان در سال 2014 قرار گرفت كه توانست در راند طلايي به برتري دست پيدا كرده و با شايستگي بر سكوي قهرماني بايسند.

عليزاده با كسب اين مدال ارزشمند، 40 امتياز را به سبد اندوخته‌هايش در رنكينگ المپيك اضافه كرد.

اين اولين مدال بانوان در مسابقات گرندپري است.

تكواندوكاران كشورهاي مصر و كرواسي بر سكوي مشترك سوم ايستادند.

تيم ملي تكواندوي زنان كشورمان با 3 هوگوپوش در اين رقابت‌ها حضور داشت كه شكرانه ايزدي و اكرم خدابنده در روز اول اين رقابت‌ها حذف شدند.

در بخش مردان هم ابوالفضل يعقوبي، تكواندوكار وزن 68- كيلوگرم كشورمان در اولين سابقه حضورش در اين رقابت‌ها با 3 پيروزي ارزشمند و 1 شكست مدال برنز را به گردن آويخت.

يعقوبي براي كسب نشان برنز اين مسابقات، ابتدا به مصاف "ماكسيم پوتوين" از كانادا رفت و توانست با نتيجه 15 بر 3، نايب قهرمان جهان در سال 2009 را از پيش رو بردارد. او در ادامه رو در روي "جوز آنتونيو روسيلو" از اسپانيا، دارنده دو مدال برنز قهرماني جهان قرار گرفت كه پس از تساوي صفر-صفر، در راند طلايي برنده از شياپ چانگ خارج و راهي مرحله يك چهارم نهايي شد.

وي در ادامه براي راه‌يابي به مرحله نيمه‌ نهايي وزن دوم المپيكي (68- كيلوگرم)، "الكسي دنيسنكو" از روسيه، دارنده مدال برنز المپيك لندن 2012، نايب قهرمان جهان 2015 و دارنده سه مدال طلاي مسابقات گرندپري در سال 2014 را پيش رو داشت كه در يك رقابت بسيار جذاب و ديدني توانست در ثانيه‌هاي پاياني با زيركي 15 بر 14 برنده شود.

او در مرحله نيمه‌ نهايي مقابل "هون كيم" از كره جنوبي (نايب قهرمان جهان در سال 2013) در يك رقابت بسيار پاياپاي 8 بر 6 نتيجه را واگذار كرد و به مدال برنز بسنده كرد.

يعقوبي با اين مدال ارزشمند، 14.4 امتياز را به سبد اندوخته‌هايش در رنكينگ المپيك اضافه كرد.

ابوالفضل یعقوبی

اما در اين وزن ديگر نماينده ايران، عليرضا نصرآزاداني پس از اين كه "ترنس جنيجيس" آمريكايي، (دارنده مدال برنز المپيك لندن) را با نتيجه 8 بر 3 از پيش رو برداشت، در ادامه در راند طلايي نتيجه را به "دائي هون لي" كره‌اي (نايب قهرمان المپيك لندن و قهرمان دو دوره مسابقات جهاني) واگذار كرده و از گردونه رقابت‌ها كنار رفت.

 

کد خبر 304191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha