همشهری آنلاین: تاکید وزیر علوم بر توسعه کارورزی و کارآموزی در بازبینی رشته‌ها، شرط معدل برای ادامه تحصیل بدون آزمون فارغ‌التحصیلان ممتاز دانشگاه آزاد و اخطار درباره استفاده از نام دانشگاه‌ها در تبلیغ موسسات کنکور از جمله محورهای خبری آموزش عالی است.

  • تاكيد وزیر علوم بر توسعه کارورزی و کارآموزی در بازبینی رشته‌ها

محمد فرهادي، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم نخستین جشنواره اختراعات و ابتکارات دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به بازبینی رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف، گفت: در بازبینی رشته‌ها توسعه کارورزی و کارآموزی مورد توجه است.

وزیر علوم با بیان اینکه تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های كشور به طور عمده تئوریک است، افزود: میزان کار تجربی اندک است و دانشگاه‌ها باید ماموریت‌گرا و نسل سوم باشند.

عبدالمنعم احریز سفیر الجزایر در ایران با دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیدار و گفتگو کرد.

فرهادي در اين ديدار با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و الجزایر که طی چند ماه آینده با حضور معاون اول رئیس جمهور در الجزایر تشکیل خواهد شد، گفت: ضرورت دارد زمینه‌های همکاری‌های علمی میان دو کشور بررسی شده و در دستور کمیسیون مشترک قرار گیرد. می‌توان این همکاری‌ها را با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، انجام تحقیقات مشترک و تاسیس پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد شرکت‌های دانش‌بنیان اجرایی کرد.

  • اخطار درباره استفاده از نام دانشگاه‌ها در تبلیغ موسسات کنکور

معاونت آموزشی وزارت علوم با اشاره به استفاده موسسات برگزارکننده کنکور و مجری دوره‌های آموزش عالی آزاد از عناوین برخی دانشگاه‌ها بوِیژه دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی و  پیام‌نور در تبلیغات و آگهی‌های خود، اعلام کرد: هر گونه پذیرش دانشجو از طریق مجاری غیر رسمی، برگزاری دوره‌های آموزشی و اعطای مدرک تحصیلی بدون کسب مجوز از شورای گسترش آموزش عالی غيرمجاز است.

  • شرط معدل براي ادامه تحصيل بدون آزمون فارغ‌التحصیلان ممتاز دانشگاه آزاد

دکتر علوی‌فاضل معاون دانشگاه آزاد اسلامي در اعلام شرایط ادامه تحصیل بدون آزمون فارغ‌التحصیلان ممتاز دانشگاه آزاد در مقطع دکتری، گفت: «برای سال تحصیلی 95 - 94 متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد برای رشته‌های غیر علوم انسانی باید معدل ۱۶ و برای رشته‌های علوم انسانی حداقل معدل ۱۷ را کسب کنند».

وي درباره شرایط دانشجویان ممتاز برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری نيز گفت: «برای فارغ‌التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی‌ارشد گروه علوم انسانی معدل 18.5 و برای سایر رشته‌ها کسب معدل 17.5 ضروری است. برای رشته‌های پزشکی و دامپزشکی نيز کسب معدل ۱۷ ملاک عمل قرار خواهد گرفت».

علوی فاضل در پاسخ به اینکه چند درصد از ظرفیت پذیرش شامل حال ممتازین مقاطع ارشد و دکتری می‌شود، گفت: «برای مقطع کارشناسی ارشد ۱۰% از ظرفیت و برای مقطع دکتری تخصصی ۲۰% از ظرفیت برای استعدادهای برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز درنظر گرفته شده است».

منبع: پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم/ پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد

کد خبر 304113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha