همشهری آنلاین: تکواندوکار وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان با ۴ پیروزی مقتدرانه مدال طلای مرحله اول مسابقات گرندپری در سال ۲۰۱۵ را به نام خود ثبت کرد و حجی‌زواره نیز با قبول شکست برابر "استیون لوپز" آمریکایی در یک قدمی سکو، از کسب مدال بازماند.

F.Ashoorzade

به گزارش سايت فدراسيون تكواندو، در پايان دومين روز از مرحله اول مسابقات گرندپري (G4) در سال 2015، فرزان عاشورزاده پس از يك دور استراحت، به مصاف "ويلتون تكستريا" از برزيل، دارنده مدال برنز قهرماني جهان 2015 رفت و در پايان راند دوم با نتيجه 25 بر 4، حريفش را 12تايي كرد و راهي مرحله يك چهارم نهايي شد و در ادامه رو در روي "تائي مون چا" از كره جنوبي، قهرمان جهان در سال 2013 قرار گرفت و او را در اواسط راند سوم 12تايي كرد.

عاشورزاده در مرحله نيمه‌نهايي به مصاف "لونت تونكات" آلماني رفت كه 10 بر 5 به پيروزي رسيد و در فينال با "كارلوس ناوارو" از مكزيك مبارزه كرد كه در پايان با نتيجه 8 بر 5 به برتري رسيد و با شايستگي بر سكوي قهرماني وزن اول المپيكي اين رقابت‌ها ايستاد.

اين چهارمين مدال فرزان عاشورزاده در مسابقات گرندپري است. او در سال 2014 در مرحله مقدماتي يك طلا و يك نقره را كسب كرد و در مرحله فينال اين مسابقات كه با حضور 8 تكواندوكار برتر جهان برگزار شد، مدال طلا را به گردن آويخت تا از سوي فدراسيون جهاني تكواندو، لقب "سونامي" را دريافت كند.

فرزان كه هم اكنون نفر اول رنكينگ المپيك و جهان است، با اين طلاي ارزشمند، 40 امتياز ديگر را به سبد اندوخته‌هايش در رنكينگ المپيك اضافه كرد.

اما مسعود حجي‌زواره در وزن 80- كيلوگرم با 2 پيروزي و 1 شكست از دور مسابقات كنار رفت.

وي ابتدا 19 بر 16 از سد "مايكل فرناندز" از اسپانيا گذشت و در ادامه در راند طلايي "رائول گارسيا مارتينز را از پيش رو برداشت، سپس در مرحله يك چهارم نهايي و در حالي كه يك قدم تا كسب سكو فاصله داشت، رو در روي "استيون لوپز" آمريكايي، پرافتخارترين تكواندوكار جهان، دارنده دو مدال طلا و يك برنز المپيك و 5 مدال طلاي جهان قرار گرفت و در يك رقابت جذاب، ديدني و پاياپاي در نهايت در راند طلايي نتيجه را واگذار كرد و از كسب مدال بازماند.

حجي‌زواره در اين رقابت‌ها عنوان پنجم را به دست آورد و 8.64 امتياز به اندوخته‌هايش در رنكينگ المپيك اضافه كرد.

او هم‌اكنون، نفر چهارم رنكينگ المپيك وزن سوم (80- كيلوگرم) و نفر اول رنكينگ جهاني وزن 74- كيلوگرم است.

مسابقات گرندپري G4 است و دارنده مدال طلا 40 امتياز، دارنده مدال نقره 24 امتياز و دارندگان مدال برنز 14.4 امتياز براي افزايش امتيازات رنكينگ المپيكي‌شان در راه كسب سهميه المپيك به دست خواهند آورد.

همچنين به نفرات اول تا سوم به ترتيب 5، 3 و 1 هزار دلار جايزه نقدي اهدا مي‌شود.

هدايت تيم ملي تكواندوي مردان كشورمان برعهده بيژن مقانلو (سرمربي) و مهدي بي‌باك و مهرداد يوسفي (مربي) است و هدايت تيم ملى زنان برعهده مينو مداح است.

 

کد خبر 304070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha