شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

خانواده کایلا مولر، دختر امدادگر ۲۶ ساله آمریکایی، اعلام کردند فرزندشان که ۲ سال پیش توسط نیروهای داعش در سوریه ربوده شده بود، از سوی رهبر این گروه تروریستی به‌عنوان برده جنسی مورد سوءاستفاده قرار می‌گرفته است.

ابوبکر بغدادی

پدر و مادر كايلا روز جمعه همزمان با تولد 27سالگي فرزندشان، در گفت‌وگو با روزنامه انگليسي اينديپندنت، از جزئياتي خبر دادند كه اخيرا مقام‌هاي سازمان پليس فدرال آمريكا (اف‌بي‌آي) در مورد دخترشان در اختيار آنها قرار داده است. به گفته آنها، اف‌بي‌آي پيش از اين حدود 2‌ماه پيش به آنها اطلاع داده بود كه دخترشان طي مدت اسارت در دست گروه داعش، مورد شكنجه و تجاوز جنسي قرار گرفته است.

2هفته پيش، آنها اين اطلاعات را كامل‌تر كردند و به خانواده مولر اطلاع دادند كه ابوبكر بغدادي، خليفه خودخوانده داعش، شخصا كايلا را به‌عنوان برده جنسي در مخفيگاهي نگهداري مي‌كرده و به او تجاوز مي‌كرده است. اين سازمان، اطلاعات خود را از ديگر قربانيان جنسي داعش كه طي ماه‌هاي اخير موفق به فرار شده‌اند و همچنين اعترافات همسر يكي از رهبران ارشد اين گروه كه چند‌ماه پيش دستگير شده بود به‌دست آورده‌است.

خانواده مولر به اينديپندنت گفتند اگرچه اعلام اين موضوع براي آنها بسيار دردآور است، اما معتقدند دنيا بايد از چنين اتفاقي باخبر شود تا با ماهيت واقعي اين گروه تروريستي و رهبر آن آشنا شود. داعش اوايل‌ماه فوريه (بهمن سال گذشته) اعلام كرد مولر در پي بمباران ساختماني كه در آن نگهداري مي‌شده توسط جنگنده‌هاي اردني كشته شده است. مقام‌هاي آمريكايي مرگ او را تأييد كردند اما نحوه كشته‌شدنش ‌را خير.

تصور خانواده مولر از شرايط فرزندشان در مدت اسارت از 2‌ماه پيش و با دريافت اطلاعات از اف‌بي‌آي به كلي دگرگون شد. اطلاعات اخير اين سازمان براساس اعترافات ام سياف، همسر ابو‌سياف بوده است.‌ام‌سياف 3‌ماه پيش در عمليات نيروهاي آمريكايي براي دستگيري ابوسياف به‌دست آمريكايي‌ها افتاد. گفته مي‌شود ابوسياف، از چهره‌هاي محوري داعش، مسئوليت قاچاق نفت، عتيقه و مواد‌مخدر را براي تأمين هزينه‌هاي اين گروه بر عهده داشته است.

  • سوءاستفاده سازمان‌يافته از كودكان و زنان

گفته‌هاي اخير والدين كايلا مولر در مورد سرنوشت فرزندشان كه براي اقدامات بشردوستانه در سوريه حضور داشت، بار ديگر از انحرافات گروه تروريستي داعش پرده بر مي‌دارد؛ گروهي كه به‌دنبال تشكيل يك حكومت به‌اصطلاح اسلامي در جهان است، خود را نگران ازدست‌رفتن سنت‌هاي اسلام مي‌داند و در عين حال مروج تفسيري كاملا انحرافي از اسلام است. گروه تروريستي داعش كه بخشي از القاعده عراق بود، از سال 2011با شعله ور شدن جنگ داخلي در سوريه جان تازه‌اي گرفت و بخش‌هايي از اين كشور را اشغال كرد.

اين گروه سپس رفته رفته دامنه مناطق تحت تسلط خود را به شمال و غرب عراق گسترش داد. طي اين سال‌ها، سوءاستفاده جنسي و تجاوز به زنان هم در سوريه و هم در عراق به‌طور سازماندهي شده از سوي نيروهاي داعش دنبال مي‌شده است. سازمان ديده بان حقوق بشر حدود 4‌ماه پيش در گزارشي نيروهاي داعش را به‌خاطر رفتار وحشيانه‌شان با زنان ايزدي به «جنايت جنگي» متهم كرد.

سال گذشته اين نيروها در حمله به شهر سينجار در شمال عراق، بيش از 1000نفر از زنان ايزدي ساكن اين شهر را به اسارت گرفتند، آنها را به سوريه بردند و از آن زمان به‌عنوان برده جنسي مورد سوءاستفاده قرار داده‌اند. بسياري از اين افراد نوجوانان و كودكاني هستند كه حتي زير 10سال سن دارند. اين گزارش در مورد «رفتار وحشيانه» نيروهاي داعش به گفته‌هاي 20زني مستند شده كه توانسته‌اند طي اين مدت از دست آنها فرار كنند. داعش اخيرا در نشريه انگليسي زباني كه در فضاي وب منتشر مي‌كند، تلاش كرده اقدامات غيرانساني و غيراسلامي خود در به اسارت گرفتن زنان و كودكان، تجاوز به آنان و كشتار مردم بي‌گناه را به اسم اسلام توجيه كند.

كالبدشكافي عامل‌هاي انتحاري داعش در حمله‌هاي اخير نشان داده بسياري از آنها قبل از حمله مواد‌مخدر و به‌خصوص شيشه استفاده مي‌كنند و دست به كشتار مردم بي‌گناه مي‌زنند. ابوبكر بغدادي سال گذشته پس از اشغال موصل در شمال عراق، در يك فيلم تبليغاتي در مسجد جامع اين شهر خطبه خواند و در جملاتي كه كاملا نمايشي بود، همه مسلمانان را به سمت اين خلافت دعوت كرد. اكنون اما كسي باقي نمانده كه درباره نيت اين گروه تروريستي ترديدي داشته باشد و ارتباطي ميان اين گروه با دين و مذهب و انسانيت متصور باشد.

کد خبر 304012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha