همشهری آنلاین: فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ و اماکن فرهنگی دینی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با دهه کرامت، برنامه‌هایی با مشارکت شهروندان برگزار می‌کنند.

فرهنگسرا
  • روایت باران در فرهنگسرای امید

شب شعر روایت باران با حضور جمعی از شاعران آئینی، روز یکشنبه 25 مرداد همزمان با ولادت با سعادت حضرت معصومه (س)، در فرهنگسرای امید برگزار می‌شود.

پرویز بیگی حبیب‌آبادی، محمدرضا سهرابی‌نژاد، محمد سعید میرزایی، غلامرضا طریقی، حمیدرضا شکارسری، سجاد عزیزی آرام، سودابه مهیجی، سامی تحصیلداری، امیر کیا شمشکی، مرتضی حیدری، علیرضا بدیع و قاسم صرافان از شاعران حاضر در این مراسم هستند.

فرهنگسرای امید در نشاني میدان امام حسین (ع)، خیابان منتظری، خیابان خشکبارچی، پارک خیام واقع شده است.

  • برگزاري نمایشگاه مشق آفتاب در فرهنگسرای خاوران

نمایشگاه مشق آفتاب شامل 60 اثر نقاشی خط از آثار عظیم فلاح، به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) در گالری شماره یک فرهنگسرای خاوران برپا شده است.

فرهنگسراي خاوران در ميدان خراسان، خیابان خاوران، فرهنگسرای خاوران قرار دارد.

  • جشن دهه کرامت در خانه فرهنگ هاشم‌آباد

جشن دهه کرامت ویژه بانوان همزمان با آغاز دهه کرامت و به مناسبت ولادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها در خانه فرهنگ هاشم‌آباد برگزار می‌شود. خانه فرهنگ و کتابخانه هاشم‌آباد در خیابان خاوران، خیابان هاشم‌آباد واقع شده است.

  • تجليل از دختران موفق منطقه 17 در برنامه بانوی کرامت

برنامه بانوی کرامت به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، توسط فرهنگسرای بهاران برگزار می‌شود. در این برنامه، دختران موفق منطقه 17 از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان با نمرات الف، حافظان کل و یا بخشی از قرآن کریم، پژوهشگران موضوعات مرتبط با قرآن، دختران موفق و برتر علمی و پژوهشی منطقه و برترین‌ها در رشته‌های ورزشی و هنری مورد تجلیل قرار مي‌گیرند.

  • تجليل از دختران شاخص منطقه 9 توسط فرهنگسرای رویش

همزمان با آغاز دهه کرامت و به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختران، از دختران شاخص، موفق و نخبه منطقه 9 از جمله دختران موفق و نخبه منطقه در حوزه‌های قرآنی، ورزشی، هنری، فرهنگی و علمی که حائز مقام شده‌اند، تجلیل می‌شود.

جشن بزرگ دختران منطقه همزمان با آغاز دهه کرامت و به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختران و به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 و فرهنگسرای رویش، در 26 مرداد ماه در محل سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو برگزار می‌شود.

مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو در نشاني انتهای خیابان سی متری جی، خیابان شهید فتح‌آبادی، جنب تالار زیتون واقع شده است.

  • تقدیر از دختران نمونه منطقه 10 در «جشن بزرگ ریحانه»

جشن بزرگ ریحانه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، روز یکشنبه 25 مرداد ماه 94 با حضور چهره‌های هنری، مسئولین شهری و تعدادی از نمایندگان زن مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران، در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری شهید غنی‌پور برگزار می‌شود.

در این جشن از 10 نفر از دختران نمونه منطقه در حوزه‌های علمی، هنری، ورزشی، فرهنگی، مذهبی و بانوان فعال در عرصه اجتماعی و کارآفرینی تقدیر می‌شود و هدایایی نیز به دخترانی که همنام با حضرت معصومه (س) هستند اهدا خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند برای شرکت جشن ریحانه از ساعت 17 تا 19 روز یکشنبه 25 مرداد ماه به نشاني خیابان قزوین، بعد از دوراهی قپان، نبش کوچه بنکدار مراجعه کنند.

  • برگزاري نمایشگاه تصویرگری «از کریمه تا کریم» در نگارخانه آفتاب

نمایشگاهی از آثار تصویرگری با مضامين ديني و کرامات حضرت امام رضا(ع)، با عنوان «از کریمه تا کریم»، از 24 مرداد تا 5 شهریور در فرهنگسراي آفتاب واقع در خیابان دکتر شریعتی برگزار مي‌شود.

این نمایشگاه از آثار كارگاه تصويرسازي يكروزه‌ای که دي ماه سال گذشته باعنوان «غريبانه» با حضور استاداني چون سيدحسام‌الدين طباطبايي، راحله برخورداري، محسن محمدميرزايي، نرگس دلاوري و ... در این فرهنگسرا برگزار شد دایر شده که از جمله اهداف برپایی اين نمايشگاه ترويج فرهنگ و هنر ديني و آشنايي بيشتر با سيره پيامبراعظم (ص) و امامان معصوم (ع) است.

  • برگزاري جشن «بوی باران» به مناسبت روز ملی دختر توسط فرهنگسرای گلستان

همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و روز ملی دختران مراسم جشن «بوی باران» 25 مرداد در سالن همایش فرهنگسرای گلستان در نارمك تهران ویژه دختران منطقه هشت برپا می‌شود.

این برنامه شامل تلاوت قران کریم، سخنرانی موضوعی، اجرای نمایش توسط گروه تئاتر آریا‌من، شب شعر طنز با حضور همایون حسینیان و گروه موسیقی با رهبری داریوش خان بابا پور برگزار می‌شود. بخش جانبی این مراسم نیز شامل‌ تقدیر از دختران نمونه منطقه، برپایی نمایشگاه‌های جانبی از جمله نمایشگاه عفاف و حجاب، کتاب و صنایع دستی دختران منطقه هشت و ورک شاپ نقاشی است.

در پایان برنامه نیز بانک اطلاعاتی دختران منطقه به منظور تشکیل کانون دختران، کانون بانوان و عضوگیری در باشگاه‌های فیلم، کتاب و تئاتر جمع‌آوری می‌شود.

  • تقدیر از دختران شاهد و ایثارگر در جشن «خواهر مهربانی»

مراسم  جشن «خواهر مهربانی» همراه با تقدیر از دختران شاهد و ایثارگر منطقه 11، یکشنبه 25 مرداد در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار می‌شود. اجرای مولودی، خاطره‌گویی توسط دو آزاده سرافراز هشت سال دفاع مقدس و اجرای مسابقه از دیگر بخش‌های این مراسم است.

  • جشن «گل انار» در فرهنگسرای شفق

همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت جشن «گل انار» به مناسبت ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر یکشنبه 25 مرداد ساعت 10 در فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی برگزار می‌شود. این برنامه با هدف شناخت شهروندان از الگوهای دینی در دهه کرامت برگزار می‌شود.

جشن «گل انار» با اجرای برنامه‌هایی چون مولودی خوانی، مسابقه، موسیقی، سخنرانی و اجرای کمپین آسمان آبی زمین پاک همراه است.

کد خبر 303985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha