همشهری آنلاین: فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ و اماکن فرهنگی دینی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با دهه کرامت، برنامه‌هایی با مشارکت شهروندان برگزار می‌کنند.

اخبار كوتاه از برنامه‌هايي كه در طول دهه كرامت در شهر تهران برگزار مي‌شود، در ادامه آمده است.  

خانه فرهنگ میثاق همزمان با فرا رسيدن ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، آئين جشن ولادت كريمه اهل بيت عليهم السلام را در روز شنبه 24 مرداد ماه برگزار مي‌كند.

این مراسم با اجرای برنامه‌های مولودی‌خوانی، مسابقه حضوری و اهدای جوایز و ... همراه است. خانه فرهنگ میثاق در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، انتهای خیابان مهران واقع شده است.

  • فرهنگسرای اشراق در دهه کرامت، میزبان اقوام ایرانی

جشنواره اقوام ایرانی تحت عنوان «ایران ما» همزمان با دهه کرامت در فرهنگسراي اشراق در حال برگزاري است. اين جشنواره كه از 21 مرداد ماه آغاز شده است تا 6 شهریور ماه ادامه دارد.

در این جشنواره علاوه بر برپایی چادرهای سوغات و صنایع دستی استان‌ها، بازی‌های سنتی، اجرای نمایش آئینی استان‌ها و جشن‌های کهن اقوام ایرانی نیز برگزار می‌شود.

فرهنگسرای اشراق در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره واقع شده است.

  • مسابقه کتابخوانی کوثر کویر

کتابخانه علامه طباطبائی فرهنگسرای کار همزمان با ایام ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختران، به منظور گسترش و تعميق شناخت شهروندان از الگوهاي ديني و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، مسابقه کتابخوانی با عنوان «کوثر کویر» را برگزار می‌کند.

  • برگزاري اردوی تفریحی زیارتی روز ملی دختران توسط خانه فرهنگ ولی‌عصر (عج)

به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (س) و ایام دهه کرامت، ویژه برنامه اردوی تفریحی زیارتی روز ملی دختران در روز چهارشنبه چهاردهم مرداد ماه توسط خانه فرهنگ ولی عصر (عج) اجرا می‌شود.

خانه فرهنگ ولی عصر (عج) در میدان خراسان، انتهای خیابان طیب واقع شده است.

  • جشنواره ادبی «نذر شعر» به مناسبت دهه کرامت

به مناسبت دهه کرامت و در بزرگداشت مقام والای حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، جشنواره ادبی «نذر شعر» با هدف ترویج و احیای شعر آیینی و تجلیل از مقام شامخ اهل بیت (ع) به زبان فاخر شعر، از سوی فرهنگسرای خاتم برگزار می‌شود.

در این جشنواره كه شاعران آیینی حمیدرضا شکار سری، قاسم صرافان و صابر قدیمی داوری آن را برعهده دارند، از شاعران آیینی برگزیده تجلیل خواهد شد.

علاقمندان برای شرکت در جشنواره ادبی «نذر شعر» می‌توانند با موضوع بزرگداشت مقام والای حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) آثار خود را تا 25 مرداد ماه در قالب اشعار بصورت آزاد از طریق ارسال به ایمیل farhangsarayekhatam@yahoo.com، مراجعه به سایت فرهنگسرای خاتم (ص) ( khatam.farhangsara.ir) مراجعه حضوری و یا تماس با شماره تماس 66207068 ارائه کنند.

به  نفرات اول تا هشتم این جشنواره هدایایی به رسم یاد بود اهدا می‌شود. آثار ارسالی تا تاریخ 25 مرداد تجمیع و پس از داوری، در تاریخ 4 شهریور مصادف با میلاد امام رضا (ع) مراسم اختتامیه با اعلام قبلی و با حضور اکثریت شعرا برگزار می‌شود. فرهنگسرای خاتم (ص) در یافت‌آباد، خیابان حیدری جنوبی، خيابان شهید پژاند قرار دارد.

کد خبر 303850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha