همشهری آنلاین: اولین اثر تولیدی کارگاه فیلم‌ کوتاه کیومرث پوراحمد که بهار امسال در موسسه‌ آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تولید شد، در دهه‌ کرامت رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، علی ثابت‌نیا مدیرعامل موسسه‌ آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، با اعلام این خبر، گفت: طرح اولیه‌ فیلم بر اساس عکس‌نوشتی از «حمیده تشکر گلستانی» شکل گرفت که متعلق به دومین جشنواره‌ عکاسی «خانه‌ دوست» بود. 

وی افزود: «مهدی‌ سیم‌ریز» این متن را به فیلم‌نامه تبدیل و در مرحله‌ بعد آن را کارگردانی کرد. «شیده یزدانی»، «حسین طاهری» و «روشنک سه‌قلعه‌گی» نیز از بازیگرانی هستند که در این فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم «چمدان» با نام اولیه‌ «آلزایمر»، به داستان زندگی پیرمردی می‌پردازد که آرزوی زیارت حضرت رضا (ع) را در دل دارد و این زیارت به دلیل بیماری‌اش میسر نیست. این دلتنگی برای خانواده‌ پیرمرد دردسرهایی درست می‌کند که در نهایت آن‌ها را وادار به انجام تمهیداتی خاص می‌سازد.

این فیلم که به بخش مسابقه نهایی جشنواره فیلم کوتاه رضوی یزد نیز راه یافته است، طی ویژه‌برنامه‌ای در ایام خجسته دهه کرامت رونمایی خواهد شد.

کد خبر 303814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha