همشهری آنلاین: بانک مرکزی گزارش جدید قیمت ۴۲ قلم کالای اساسی در هفته منتهی به ۱۶ مردادماه جاری را منتشر کرد.

مهر نوشت: بانک مرکزی گزارش جدید هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 16 / 5 / 94 را منتشر کرد که بر اساس آن نرخ چهار گروه مواد خوراکی نسبت به هفته قبل از آن افزایش و نرخ سه گروه دیگر کاهش داشته است و نرخ چهار گروه دیگر بدون تغییر است.

در هفته ای که گذشت نرخ برنج 0.1 درصد، حبوب دو درصد، سبزی های تازه 5.7 درصد و گوشت قرمز 0.4 درصد افزایش و در مقابل نرخ تخم مرغ 2.1 درصد، میوه های تازه 4.3 درصد و گوشت مرغ 0.5 درصد کاهش یافته است. البته در این مدت نرخ لبنیات، قند و شکر، چای و روغن نباتی ثابت مانده است.

  • لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل 2.1 درصد کاهش یافت و شانه ای 70 هزار تا 95 هزار ریال فروش می رفت.

  • برنج و حبوب

در این هفته در گرو ه برنج، بهای برنج داخله درجه یک معادل 0.1 درصد افزایش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه ثابت بود. در گروه حبوب، بهای لوبیا سفید بدون تغییر بود و قیمت لوبیا چیتی معادل 2.2 درصد و لوبیا قرمز یک درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.5 تا 8.3 درصد افزایش یافت.

  • میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید. میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه قیمت هلو معادل 3.3 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 2.8 تا 11.8 درصد کاهش داشت. در گروه سبزی های تازه قیمت پیاز معادل 1.3 درصد و سبزی های برگی 0.2 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین یک تا 24 درصد افزایش یافت.

  • گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت تازه گاو و گوساله معادل یک درصد افزایش ولی بهای گوشت گوسفند 0.2 درصد و گوشت مرغ 0.5 درصد کاهش داشت.

  • قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت روغن نباتی جامد معادل 0.1 درصد افزایش یافت و بهای قند، شکر، چای خارجی و روغن نباتی مایع ثابت بود.

  • تغییرات یکساله قیمت خوارکی ها

بررسی های بانک مرکزی از تغییرات قیمت کالاهای اساسی در یک سال گذشته نشان می‌دهد که نرخ لبنیات در این مدت 5.3 درصد، برنج 9.1 درصد، حبوب 20.5 درصد، میوه های تازه 8.2 درصد، سبزی های تازه 13.3 درصد، گوشت قرمز 7.6 درصد، قندو شکر 5 درصد، چای 3.5 درصد و روغ نباتی 0.9 درصد افزایش و در مقابل نرخ تخم مرغ 6.1 درصد و روغن نباتی 0.9 درصد کاهش یافته است.

کد خبر 303743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha