همشهری آنلاین: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با تشکیل کمیته‌های تخصصی محیط زیست در کارخانه‌های سیمان ساروج کنگان و دشتستان این استان مقرر شد در مدت مشخص الزامات و تعهدات محیط زیستی را عملیاتی کنند.

حسین دلشب

به گزارش ايرنا، در نخستین جلسه کمیته محیط زیست کارخانه سیمان ساروج کنگان مقرر شد در مدت دو هفته اقداماتی در زمینه عملیاتی شدن الزامات زیست محیطی در دستور کار و پیگیری قرار گيرد.

"حسین دلشب" گفت: این اقدامات شامل تعیین مراحل اجرای تصفیه‌خانه پکیجی، راه‌اندازی آب‌پاش روی سنگ‌شکن‌ها و انتخاب محل مناسب برای سیمان جمع‌آوری شده توسط دستگاه مکنده صنعتی است که این برنامه‌ها اکنون در مرحله پیگیری و اجرا توسط مسئولان کارخانه می‌باشد و راهکارهای لازم برای برطرف کردن ایرادها و مشکلات موجود، در طرح مدیریت تدوین شده کارخانه ارائه و در حال اجرا شدن است.

دلشب اضافه کرد: همچنین در نخستین جلسه کمیته تخصصی محیط زیست کارخانه سیمان دشتستان 22 مورد عمده زیست محیطی اعم از اصلاح و بهینه‌سازی الکتروفیلتر اصلی کارخانه، بهبود فضای سبز، ساماندهی انبار ضایعات و مدیریت پسماند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد در مدت یک تا دو سال همه تعهدات زیست محیطی را عملیاتی و به عنوان فعالیت‌های زیست محیطی در نمایشگاه‌های مربوطه از جمله محیط زیست ارائه شود که بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده کارخانه سیمان دشتستان به ارائه طرح مدیریت خود اقدام کرده و در این طرح برای همه مشکلات مشخص شده راهکارهای مناسب وضع و هم اکنون این طرح در دست اجراست. 

کد خبر 303724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha