سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیلوفران آبی بر روی دستان مردمان شهر شهیدان تشییع شدند.

شهدای غواص

به گزارش ایسنا، نیلوفرهای آبی که در غروب اروند به خاک و خون کشیده شده‌اند امروز در غروب زاینده‌رود با عزتی پایدار بر روی دست مردم تشییع شدند. 11 شهید غواص که دارای اسم و مشخصات کامل با پلاک هستند به همراه 27 شهید گمنام بر روی سه تریلی از میدان امام و خیابان حافظ به سمت گلستان شهدای اصفهان تشییع شدند.

پیرمردان و پیرزنان همراه کاروان شهدا صحنه‌های امروز را با تشییع جنازه 375 شهید در 25 آبان 61 مقایسه می‌کنند و جمعیت حاضر را بیش از آن جمعیت می‌دانند. مردم با شعارهای «دسته دسته شهید می‌آید، دست بسته شهید می‌آید» و «آن‌ها 30 سال زیر خاک ماندند تا ما 30 سال با غرور روی خا ک زندگی کنیم» شهدا را همراهی کردند.

از نکات قابل توجه در این مراسم این بود که از تمام طیف‌های مردمی و تمام سلایق سیاسی در میان مردم حضور داشتند. نکته قابل توجه دیگر در این مراسم اینکه هنوز تعدادی از مادران شهدا با در دست داشتن تصاویر فرزندان‌شان پس از 30 سال به دنبال فرزندان خود می‌گردند و بارها از مسئولان کاروان در طول مسیر درخواست می‌کردند که اسم و رسم شهدا را به طور کامل اعلام کنند تا مبادا فرزندان‌شان در میان شهدا باشند.

به دنبال کاروان شهدا رسول زرگرپور استاندار اصفهان، سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده نیروی انتظامی اصفهان، سردار مجتبی فدا جانشین فرمانده سپاه اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان، تمام اعضای شورای شهر اصفهان، سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان و سیدابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان، کاروان شهدا را همراهی کردند.

کد خبر 303630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha