همشهری‌آنلاین: مسئولان ایالت پنجاب پاکستان از آغاز تحقیق قضایی درباره یک رسوایی بزرگ سوء استفاده جنسی از صدها کودک و همچنین اخاذی از والدین آنها خبر دادند.

سواستفاده جنسی از کودکان

لطیف احمد سارا، نماینده خانواده‌های کودکان و نوجوانانی که قربانی فساد جنسی هستند، روز یکشنبه 18 مرداد اعلام کرد: 25 مرد از دست‌کم 280 کودک و نوجوان بهره‌برداری جنسی و از آنها فیلم تهیه کرده‌اند.سپس با تهديد والدین بچه‌ها به پخش تصاویر ضبط‌شده از کودکانشان از آنها درخواست پول كرده‌اند.

لطیف احمد سارا و همچنین رسانه‌های محلی پاکستان اعلام کردند: این کودکان که اکثرشان کمتر از 14 سال داشته‌اند در برخی موارد مجبور شده اند با یکدیگر نیز رابطه جنسی برقرار کنند. این فساد بزرگ جنسی از سال 2007 در روستای حسین خانوالا در جنوب غربی لاهور اتفاق افتاده و عاملان آن بیش از 400 فیلم ویدئویی از اشکال مختلف سوءاستفاده جنسی از کودکان تهیه کرده‌اند. 

لطیف احمد سارا که از حقوق کودکان و نوجوانان قربانی پرونده این رسوایی دفاع می‌کند، افزود: حدود 300 فیلم ویدئویی ضبط شده از این کودکان پخش شده است.

Pakistan-s-Punjab-Government

به گفته او، از هر دو کودک روستای حسین خانوالا یک نفر قربانی این رسوایی جنسی بزرگ شده است.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از لاهور، شهباز شریف، رئیس دولت ایالت پنجاب، اعلام کرد: دستور تحقیق قضایی مستقل را درباره این ماجرای تکان‌دهنده که خشم فعالان حقوق کودکان را برانگیخته و توجه تمام رسانه‌ها را جلب کرده، صادر کرده است.

شهباز شریف در بیانیه‌ای تاکید کرد: افراد دخیل در این ماجرای جنایی مجازات خواهند شد و به هر قیمتی که شده عدالت درباره خانواده‌های لطمه دیده در اين رسوایی، نیز به اجرا گذاشته خواهد شد.

صبا صدیق، رئیس اداره حفاظت از کودکان ایالت پنجاب، اعلام کرد: این ماجرا بزرگ‌ترین رسوایی بهره‌برداری جنسی از کودکان و نوجوانان در تاریخ پاکستان محسوب می‌شود.

مقام‌هاي محلی ایالت پنجاب هفته گذشته اخبار و گزارش‌های سوءاستفاده جنسی از کودکان را در این منطقه تکذیب کرده و آنها را بی اساس توصیف کرده بودند.

کد خبر 303561

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha