دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پلیس کوبا ۹۰ تن از شرکت کنندگان در تظاهراتی اعتراض به ازسرگیری روابط این کشور با آمریکا را بازداشت کرد.

cuba protest

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از هاوانا، تظاهرات مخالفان دولت کوبا که در اعتراض به نزدیکی کشورشان به آمریکا به خیابان‌های پایتخت آمده بودند، با مداخله ماموران پلیس و نیروهای امنیتی روبه‌رو شد.

بر اساس این گزارش، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با به سر کردن ماسک‌های باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، مخالفت خود را با روند نزدیک شدن دو کشور، که قرار است به بازگشایی رسمی سفارت آمریکا در هاوانا منجر شود، نشان دادند.

قرار است روز جمعه آینده، واشنگتن سفارت خود را با حضور جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در پایتخت کوبا بازگشایی کند.

آنگل مویا، تحلیل‌گر سیاسی، که در برابر تجمع‌کنندگان مقابل کلیسای سنت ریتا سخن می‌گفت، کمی پیش از بازداشت شدن اظهار داشت: «اوباما مسئول اتفاق‌هايي‌ست که در کوبا رخ می دهد. چرا که دولت کوبا توانست به واسطه مذاکرات (دو کشور برای از سرگیری روابط) جسارت بیشتری پیدا کند».

برتا سولر، رهبر يكي از جنبش‌هاي معترض نیز در این تجمع تاکید کرد: «اوباما باید پایان یافتن موارد نقض حقوق بشر در این کشور را به عنوان پیش شرط (گفت و گوهای نزدیکی دو کشور) مطرح می کرد».

او همچنین از این که گفت‌و‌گو با جامعه مدنی کوبا در برنامه کاری کری قرار ندارد، ابراز تاسف کرد.

در پایان این تجمع اعتراضی، نیروهای امنیتی لباس شخصی و ماموران پلیس نزدیک به 90 نفر از شرکت‌کنندگان در تظاهرات را بازداشت کردند.

کد خبر 303553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha