سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیا قصد دارید تا یک موعد مشخص مثلاً تا هنگام عروسی وزن کم کنید؟ رعایت این توصیه‌ها می‌تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند:

diet

-  یک برنامه رژیم غذایی با اهداف واقع‌گرایانه و عملی برای خودتان تعیین کنید. برای اینکه به این اهداف واقع‌گرایانه برسید، به‌طور تدریجی و گام‌به‌گام عمل کنید و هر بار یک یا دو تغییر خاص را هدف قرار دهید. پیشرفت خود را ثبت و ردگیری کنید.

- مقدار زیادی میوه‌ها و سبزی را به همراه (به‌اندازه نصف بشقاب غذا) و مقدار اندکی پروتئین و مقدار اندکی کربوهیدرات بخورید. با استفاده از بشقاب‌های کوچک‌تر کمتر غذا خواهید خورد.

-  از دست‌کم 10 دقیقه فعالیت جسمی در هر وعده شروع کنید تا به میزان کلی 2.5 ساعت فعالیت جسمی در حد متوسط مانند پیاده‌روی سریع برسید

-  برای از دست دادن نیم کیلوگرم باید حدود 500 کالری از رژیم غذایی روزانه‌تان کم کنید. راه ساده برای رسیدن به این هدف کاستن از چربی‌های و قندهای اضافه‌شده به غذاها و پرهیز از مصرف نوشیدن نوشابه‌های شیرین‌شده است. راحت‌تر به‌جای چیپس سیب‌زمینی، سبزی مصرف کنید و به‌جای دسر میوه بخورید.

- خودتان را به‌طور هفتگی وزن کنید، و پیشرفت خود را روی نمودار ببرید.

-  از این برنامه برای شروع کردن یک سبک زندگی سالم استفاده کنید، و پس از پایان یافتن مراسمی که برای آن رژیم گرفته‌اید، این برنامه را ادامه دهید.

HealthDay

کد خبر 303536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha