دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دوستداران نوشابه‌های گازدار باید به دنبال جانشین‌های سالم‌تری باشند تا از دریافت کالری و قند اضافی به بدنشان جلوگیری کنند.

soda

در ابتدا باید عادت خود به نوشابه‌های گازدار را کنار بگذارید. هر چه از این نوشابه‌ها  را در خانه دارید، در ظرف‌شویی خالی کنید.

اگر به نوشیدن نوشابه‌های گازدار کافئین دار (کولاها) عادت کرده باشید، و این نوشابه‌های منبع اصلی کافئین در رژیم غذایی‌تان باشد، ممکن است علائم ترک کافئین را تجربه کنید و فكري براي اين موضوع هم بكنيد.

درست است که کولاها به‌اندازه قهوه کافئین ندارند، اما نوشیدن مقادیر زیاد آن‌ها می‌تواند در نهایت کافئین زیادی وارد بدن کند. صبحانه مفصلی بخورید تا با پایدار شدن میزان قند خونتان تمایلتان به خوردن این نوشابه‌ها کاهش یابد.

در مرحله بعد می‌توانید از این نوشیدنی‌ها به‌عنوان جایگزین این نوشابه‌ها مصرف کنید:

  •   آب باید نوشیدنی اصلی باشد که به همراه اسنک‌ها (چاشت‌ها) در اختیار کودکان قرار می‌گیرد. آب فاقد کالری و فاقد قند است و مایعات بدنی ضروری برای کودک را تأمین می‌کند.
  •   آب‌معدنی گازدار نیز یک جانشین خوب است. مخلوط کردن آب گازدار با آب‌میوه صددرصدی نیز معمولاً مطلوب کودکان است. آب‌آلبالو و آب انار تغلیظ‌شده که معمولاً قند اضافه‌شده ندارند (البته باید برچسب را چک کنید) ازجمله آب‌میوه‌های خوب برای ساختن این به‌اصطلاح سودای خانگی هستند.
  •    شیر کم‌چربی یا بی‌چربی حاوی کلسیم است، اما فقط شیر ساده بنوشید، نه انواع رایحه‌دار مانند شیر شکلات یا شیر توت‌فرنگی که میزان بیشتری قند دارند.
  •  مصرف شیرهای گیاهی مانند شیر سویا یا شیرهای با پایه برنج را هم موردتوجه قرار دهید.

HealthDay 

کد خبر 303534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha