مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تلسکوپ فضایی هابل نیم نگاهی جدید به سحابی مرداب در صورت فلکی قوس انداخته تا فرصتی دیگر برای مشاهده آنچه در دورافتاده‌ترین نقاط جهان هستی می‌گذرد را در اختیار ساکنان زمین قرار دهد.

سحابی مرداب

براساس گزارش Cnet، زماني كه روي زمين ايستاده‌ايد و به آسمان و به صورت فلكي قوس نگاه مي‌كنيد، شاخه‌هايي از نور را مي‌بينيد كه حالتي از موجودي افسانه‌اي با بالاتنه انسان و پاهايي به شكل اسب را ايجاد كرده،‌ درحالي كه اين موجود اساطيري روي دو پاي عقب خود ايستاده و آماده رها كردن تيري از چله كمانش به ميان كهكشان‌ها است.

سحابی مرداب

زماني كه هابل به اين صورت فلكي نگاه مي‌كند نيز تصاويري به همين اندازه حماسي را مي‌بيند. اين تلسكوپ به تازگي نمايي جديد از سحابي مرداب را در دل صورت فلكي قوس به زمين ارسال كرده‌است كه وسعتي برابر سه سال نوري داشته و در فاصله پنج هزار سال نوري از زمين قرار گرفته‌است. ابرهاي گازي خارق‌العاده اين سحابي و رنگ‌مايه صورتي آن تصوير را به عكسي كاملا واقع‌گرايانه تبديل كرده‌است.

به گفته ناسا،‌ سحابي مرداب يا لاگون يكي از محبوب‌ترين اهداف مشتاقان رصد در زمين بوده و يكي از فعال‌ترين مناطق زايش ستارگان در آسمان به شمار مي‌رود. نام علمي اين سحابي مسيه 8 يا M8 است.

کد خبر 303373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha