همشهری آنلاین: روزنامه السفیر لبنان در گزارشی با اشاره به سفر همزمان وزرای خارجه سوریه و عربستان به مسکو و نیز سفر احتمالی محمد جواد ظریف به روسیه، از احتمال برگزاری دیداری سه جانبه میان وزرای خارجه سه کشور با میانجیگری کرملین خبر داد.

flags

به گزارش ایسنا، السفیر لبنان در این باره نوشت: ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه آتی (19 مرداد) همزمان با حضور عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در روسیه، به مسکو سفر خواهد کرد.

گفته می‌شود هدف از سفر الجبیر به مسکو آماده سازی مقدمات سفر سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان تا پایان سال جاری میلادی به روسیه است.

این روزنامه لبنانی در ادامه احتمال دیدار مقامات عربستان و سوریه با نظارت روسیه را بعید ندانست به ویژه اینکه روزنامه الوطن سوریه نیز در گزارشی به احتمال دیدار سه جانبه وزرای خارجه سوریه، عربستان و ایران در مسقط پایتخت عمان خبر داده بود.

السفیر در ادامه به نقل از منابع رسانه‌ای سوری نوشت: این احتمال قطعی نیست و همه چیز به روند مذاکرات و برگزاری نشست‌های مسکو بستگی دارد. با این حال احتمال سفر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز طی هفته آتی به مسکو وجود دارد. وی قرار است به زودی به آنکارا (روز سه شنبه) و از آنجا مستقیم به بیروت سفر کند و احتمال دارد روز چهارشنبه نیز به سوریه برود.

این روزنامه به صورت خلاصه نوشت: جز با چراغ سبز آمریکا و عربستان امکان دیدار ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه با یوسف بن علوی، همتای عمانی‌اش در مسقط بسیار بعید به نظر می‌رسید و همه شاهد بودند که این نشست به عنوان اولین دیدار یک مقام سوری با همتای خود از یکی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس پس از چهار سال قطعی روابط، انجام شد.

کد خبر 303306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha