همشهری‌آنلاین: شماره جدید ماهنامه دیده‌بان فناوری- تیر‌ماه ۹۴- با مطالب متنوعی در قالب گزارش‌ها، پرونده‌ها و گفتگوهایی مرتبط با اقتصاد و مدیریت فناوری اطلاعات منتشر شد.

تب استارتاپ در شماره جدید دیده‌بان فناوری

در شماره تیر‌ماه ماهنامه دیده‌بان فناوری می‌توانید در سرمقاله‌ای تحت عنوان «این جامعه کوتاه‌مدت، این رفتارهای هیجانی»، دیدگاه سردبیر را درباره جریان فزاینده هجوم به سمت راه اندازی استارتاپ‌ها و توسعه ناموزون آن بخوانید.

پرونده فراصنعت فاوا در این شماره به بررسی «تب استارتاپ در ایران» می‌پردازد و شامل یادداشت‌هایی می‌شود با عناوین «استارتاپ چیست؟»، «اکوسیستم استارتاپی چیست و چه اهمیتی دارد؟»، «صنعت سرمایه‌گذاری در کسب‌ وکارهای نوپا» و نیز مطالب دیگری تحت عنوان‌های «کنکاشی پیرامون دلایل اقبال گسترده به استارتاپ‌ها در ایران»، «سرمایه‌گذاری خطرپذیر در استارتاپ‌ها و تاثیر آن بر اقتصاد کلان آمریکا» و «ارزش‌گذاری برای گذشته‌ای که وجود ندارد!».

همچنین مهندس ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در قالب گفتگویی اختصاصی با ماهنامه دیده‌بان فناوری می‌گوید که «جریان استارتاپی کشورتب‌زده است». سعید مسگری نیز در مقاله‌ای بررسی می‌کند که «چرا استارتاپ‌ها در کشور ما موفق نیستند؟!»

پرونده بانکداری الکترونیکی برای بررسی «فرمول موفقیت در بانکداری الکترونیکی»، در مطلبی«فرمول موفقیت بانکی» را ارائه کرده‌است و همچنین شامل گفتگویی با مهندس احمد مرآت‌نیا، مشاور مدیرعامل بانک آینده، با عنوان «مهاجرت به بانکداری دیجیتال و ظرفیت‌های فرهنگی و قانونی ما» و نیز گفتگو با مهندس امید ترابی، قائم‌مقام شرکت توسن، تحت عنوان «حضور موفق در بازار جهانی نرم‌افزار» می‌شود.

این شماره، پرونده امنیت اطلاعات خود را به «بازار ضدویروس‌های اوریجینال در ایران» اختصاص داده و در گزارشی تحت عنوان «این کسب‌وکار پر رونق است» نگاهی به تاریخچه شکل‌گیری بازار ارائه نرم‌افزارهای ضدویروس در ایران انداخته است. این پرونده در مطالبی با عناوین «غریبه‌هایی در بازار وطن»، «جولان روس‌ها و اروپای شرقی»، «کسپرسکی در ایران»، «آلمانی‌ها در بازار بزرگ ایران»، «یک شوالیه اسپانیایی» و «هندی‌ها و تلاش برای کسب سهمی از بازار» داستان آمدوشد انواع ضدویروس‌ها را به کشور روایت کرده است.

پرونده مدیریت فناوری اطلاعات نیز «مدیریت دانش در فناوری اطلاعات» را بررسی کرده است. این پرونده در مطلبی باعنوان «مدیریت دارایی‌های دانشی سازمان» می‌گوید که چطور استراتژیک‌ترین دارایی‌های شرکت‌تان را شناسایی، موقعیت‌یابی و استفاده کنید. این پرونده همچنین مقاله‌ای با عنوان «مواجهه با رئیس جدید»، مصاحبه‌ای با استیو وزنیاک تحت عنوان «روزی ماشین از ما هوشمندتر خواهد شد» و اینفوگرافی نیز تحت عنوان «سیرتکاملی مدیریت دانش» در خود جای داده است.

پرونده آینده نزدیک نیز از «هوشمندی در خانه‌ها» می‌گوید. «خانه‌های هوشمند چگونه کار می‌کنند؟»، «برنامه‌های اپل برای خانه‌های هوشمند»، «رونمایی گوگل از Brilloبرای هوشمندسازی خانه‌ها»، «اپلیکیشن خانه هوشمند» و یک اینفوگرافی به نام «بازار جهانی خانه‌ها و ساختمان‌های هوشمند» مطالبی است که در این پرونده درج شده‌اند.

گزیده‌ای از اخبار دنیای امنیت اطلاعات و گزارشی از سمینار تهدیدات نوین امنیتی مرکز فابا با تیتر «بانک‌ها در خط مقدم تهدیدات سایبری» و گزیده‌ای از رویدادهای دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری ‌INOTEX ۲۰۱۵ از دیگر مطالبی است که در این شماره ماهنامه دیده‌بان فناوری به چشم می‌خورد

این نشریه که قصد دارد با همکاری جمعی از مدیران، اقتصاددانان، فناوران و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف اعم از فناوری اطلاعات، اقتصاد، بانک و بانکداری الکترونیکی، صنعت و مدیریت؛ بسترساز ارتقای جایگاه فاوا در حد یک فراصنعت تأثیرگذار در کشور باشد به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی علیرضا صالحی و در هلدینگ رسانه‌ای دیده‌بان در ۹۶ صفحه و با بهای ۱۲هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

گفتنی است که این نشریه از دیدگاه‌های همه علاقه‌مندان استقبال کرده و با تلفن ۸۸۷۴۹۴۱۲ و ایمیل info@dfe.ir آماده شنیدن نقدها و اظهارنظرهای نخبگان و کارشناسان است. خرید اینترنتی این ماهنامه نیز از طریق www.mrcenter.ir امکان‌پذیر است.

کد خبر 303226

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha