چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رساله شرکانی فعال حقوق بشر عراقی گفت: گروهک تروریستی تکفیری داعش دختران ایزدی را به قیمت یک دلار به طرفداران خود به فروش می رساند.

 داعش دختران ایزدی را به قیمت یک دلار می فروشد

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری عراقی السومریه نیوز، خانم شرکانی فعال حقوق بشر ایزدی تصریح کرد که داعش سه بازار برای این کار دارد و این گروهک زنان و دختران ایزدی را در بازارهای خود در فلوجه، موصل عراق و الرقه سوریه به قیمت یک دلار به فروش می رساند.

وی افزود: داعش اواخر ماه رمضان شمار زیادی از دختران ایزدی را به عنوان جایزه به عناصر خود هدیه داد.

شرکانی در ادامه از دولت عراق و سازمان های بین المللی خواست تا برای آزاد سازی این دختران و زنان فورا اقدام کنند و مانع جنایت های بیشتر داعش شوند.

داعش صدها دختر و زن ایزدی را از زمان به اشغال درآوردن برخی مناطق عراق به ویژه منطقه سنجار ربود و آنان را به عنوان کنیز در اختیار عناصر خود قرار داد.

کمیته زنان و کودکان مجلس عراق چند روز پیش اعلام کرد: گروه تروریستی تکفیری داعش از زمان اشغال موصل در تابستان گذشته، هزار و600 زن ایزدی را ربوده است.

کمیته زنان و کودکان مجلس عراق اعلام کرد تاکنون 350 نفر از این تعداد از چنگال داعش نجات یافته اند.

گروه تروریستی داعش ماه اگوست سال گذشته (مرداد- شهریور) با حمله به منطقه سنجار واقع در استان نینوا که اکثریت ساکنان آن ایزدی هستند، این منطقه را اشغال کرد و دست به کشتارهای وحشیانه ای در این شهر زد که در پی آن حدود 400 هزار ایزدی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

ایزدی ها اقلیت مذهبی کردی هستند که در شمال عراق، سوریه، جنوب شرقی ترکیه و قفقاز زندگی می کنند.

ایزدیان به گویش خاصی از زبان کردی صحبت می کنند، آیین شان آمیزه ای از عقاید اسرارآمیز و ادیان پیش از اسلام و عقاید اسلامی است؛ یهودیت، مسیحیت، نسطوری، مزدیسنا و تصوف بر آیین ایزدیان تاثیر گذاشته است.

کد خبر 303179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha