چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پاسخ به ادعای رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر تغییر سیاست روسیه در قبال سوریه، سفیر این کشور را احضار کرد و با دیکتاتور خواندن اردوغان به او هشدار داد از حمایت داعش دست بردارد.

putin-erdogan

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از قرار آن‌قدر از رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور تركيه عصباني بود كه خارج از عرف و پروتکل‌های دیپلماتیک شخصا «امید یاردیم»، سفیر ترکیه در این کشور را فراخواند و به‌طور رسمی به تركيه هشدار داد.

اردوغان دوشنبه ادعا كرده بود در ديدارش با پوتين طبق صحبت‌هاي انجام‌شده مشخص شد سياست روسيه در قبال سوريه و اسد تغيير كرده و پوتين ديگر قصد ندارد از اسد تحت هر شرايطي حمايت كند.

 به گزارش وترانز تودي، پوتین در ديدار دو ساعته‌اش با سفير تركيه به‌طور واضح گفت: «به رئیس‌جمهور دیکتاتورت بگو برود به جهنم.اگر از حمايت تروریست‌های داعش دست برندارد روسيه در برار تركيه اقدام‌هاي شديد ديپلماتيك اتخاذ خواهد كرد. ما آماده‌‌ايم سوریه را به استالینگراد بزرگی برای اردوغان و متحدان سعودي و گروه گانگستري هيتلري‌شان تبديل كنيم.»

پوتين ادامه داد: «ديكتاتور كوچك شما آدم دورويي است كه از يك سو به كودتاي نظامي مصر حمله مي‌كند و از سوي ديگر قصد دارد دولت منتخب سوريه را از قدرت بركنار كند.چين،ايران و روسيه بقاي سوريه را تضميين مي‌كنند.»

براساس مطلب منتشر شده در مسكو تايمز به نقل از پيمان‌كار سيا،بوز الن هميلتون سفير تركيه شكل ديگري از اين ديدار را تعريف كرده و گفته است او بر سر پوتين داد كشيده و روسيه را مسبب و مقصر بحران سوريه خوانده‌است.

کد خبر 303167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha