همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش از تعطیل شدن مجتمع‌های آموزشی در صورت منطبق نبودن با ضوابط خبر داد و گفت: برای معلمان دوره متوسطه که برای تدریس به مقطع ابتدایی می‌روند، امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش ايسنا، علی اصغر فانی‌ در جلسه پرسش و پاسخ که در سومین روز از سی و دومین اجلاس مدایران و روسای آموزش و پرورش برگزار شد، درباره ادامه فعالیت‌های مجتمع‌های آموزشی اظهار کرد: در دستورالعملی که حدود 15 روز گذشته در نشست با مدیران کل استان‌ها جمع‌بندی و نهایی شد، پیش بینی کردیم اگر مجتمع‌های آموزشی با شرایط مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش سازگار باشند ادامه فعالیت خواهند داد و اگر سازگار نبودند این مجتمع‌ها جمع خواهد شد.

وی ادامه داد: در این صورت معلم راهنما جایگزین مجتمع‌های آموزشی روستایی خواهد شد؛ برآورد ما این است که اگر این اتفاق بیفتد بیش از 16 هزار نیروی انسانی در کشور صرفه جویی می‌شود. براین اساس مجتمع‌هایی که طبق ضابطه تشکیل نخواهند شد جمع می‌شوند.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا به کارگیری نیروی انسانی دوره متوسطه و ابتدایی را کیفیت بخش می‌دانید؟ گفت: چهار سال گذشته کلاس ششم ابتدایی به مقطع ابتدایی اضافه شد از همان زمان باید پیش بینی می‌کردیم که به هم ریختگی ساختار آموزشی عوارضی دارد. در آن زمان 48 هزار نیروی انسانی کم داشتیم که نه تربیت و نه استخدام کرده بودیم.

فانی ادامه داد: حتی کلاس درس هم کم داشتیم و برخی انباری‌ها در مدراسی که پنجره هم نداشتند به کلاس درس تبدیل شدند. در هر صورت وقتی نظام 3 3 6 مستقر می‌شود مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: امسال استقرار این نظام به دوره متوسط دوم رسیده است و دوره متوسطه از این پس سه کلاسه خواهد شد و دوره‌ای که چهار پایه بوده یک چهارم نیروی انسانی را در این صورت مازاد بر نیاز خواهدداشت که باید در این خصوص تدبیر کرد.

وزیر آموزش و پرروش با بیان این که یک روش باقی ماندن نیروهای انسانی و فعالیت نکردن آنها تا زمان بازنشستگی است که اعتبارات ما اجازه این کار را نمی‌دهد گفت: روش دیگر مدیریت نیروهاست تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم. یکی از سختی‌های روسای مناطق در سال جاری همین است و باید با همکاران متوسطه جلساتی برگزار کنند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

به گفته فانی، معاونت پشتیبانی امتیازاتی را برای همکاران متوسطه که برای تزریق به مقطع ابتدایی می‌روند لحاظ کند؛ بر این اساس امتیاز 1300 برای این همکاران به 1500 افزایش می‌یابد که جزییات آن را به زودی ابلاغ خواهیم کرد.

کد خبر 303062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha