جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

علی نوزاد ۱۸ ماهه فلسطینی در حمله شبانه شهرک‌نشینان صهیونیست، در میان شعله‌های آتش جان داد تا مرگ غم انگیزش زخم عمیق دیگری باشد بر چهره مردم فلسطین که ۶۰ سال است زیر ظلم رژیم صهیونیستی روزگار می‌گذرانند؛ مردمی که سال‌هاست هم با نظامیان اشغالگر روبه‌رو هستند هم هدف حملات شهرک‌نشینان تندرو قرار گرفته‌اند.

فلسطین

به گفته شاهدان، در اين حمله كه در آغازين ساعات بامداد جمعه رخ داد، 4 نفر از شهرك‌نشينان صهيونيست با بمب دستي به 2خانه در ورودي روستاي دوما در كرانه باختري حمله كردند و اين دو خانه را به آتش كشيدند. در زمان حمله ساكنان خانه‌ها در خواب بودند. پدر و مادر نوزاد كشته شده و همچنين برادر 4ساله‌اش در اثر اين حمله دچار جراحت شده و به بيمارستان منتقل شده است. پزشكان بيمارستان به شبكه تلويزيوني الجزيره گفتند كه بدن اين سه‌نفر دچار 75درصد سوختگي شده است.

در اين حمله يكي از 2خانه به‌طور كامل تخريب شده و روي ديوار خانه ديگر با اسپري و به خط عبري كلمه «انتقام» نوشته شده است؛ كلمه‌اي كه پيش از اين نيز در ديگر حمله‌هاي شهرك‌نشينان به خانه‌هاي فلسطينيان روي ديوارهاي آنها ديده شده است.
جنبش مقاومت اسلامي (حماس) رژيم صهيونيستي را مسئول اين حمله و كشته شدن نوزاد 18ماهه فلسطيني دانست.
محمود عباس نخست‌وزير تشكيلات خودگردان در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام كرد كه تصميم دارد در مورد حمله روز جمعه، شكايتي را به دادگاه بين‌المللي كيفري ارائه كند. اتحاديه اروپا نيز با صدور بيانيه‌اي ضمن محكوم كردن اين حمله، بار ديگر بر مخالفت خود با سياست رژيم صهيونيستي در ادامه شهرك‌سازي‌‌ها تأكيد كرده است.

  • حمايت پليس از شهرك‌نشينان

حمله روز جمعه يادآور مرگ ابوخضير نوجوان 16ساله فلسطيني است كه سال گذشته توسط گروه‌هاي تندروي شهرك‌نشين زنده زنده سوزانده و جسد شكنجه شده و سوخته او در حومه يكي از شهرك‌هاي صهيونيست‌نشين كشف شد. وزير دفاع رژيم صهيونيستي موشه يعلون حمله اخير را «اقدامي كاملا تروريستي» خواند و گفت: «ما اجازه نمي‌دهيم تروريست‌هاي يهودي زندگي مردم فلسطين را به خطر بيندازند.» اظهارنظر بي‌سابقه يعلون در حالي مطرح مي‌شود كه گزارش‌هاي گروه‌هاي حقوق‌بشري از عدم‌رسيدگي به شكايت‌هاي فلسطينيان در مورد حملات شهرك‌نشينان حكايت دارد.

حمله ديروز، آخرين مورد از بيش از 120حمله‌اي است كه از ابتداي سال‌جاري ميلادي يعني طي 7ماه، از سوي سازمان ملل گزارش شده است. براساس گزارش گروه «ييش دين» كه يك سازمان حقوق‌بشري اسرائيلي است، افرادي كه به فلسطينيان و خانه‌هاي آنها در كرانه باختري حمله مي‌كنند از سوي پليس تحت تعقيب قرار نمي‌گيرند. طبق اين گزارش، طي ماه‌هاي اخير نزديك به 93درصد از شكايت‌هاي فلسطيني‌ها از سوي پليس رسيدگي نشده است.

  • ادامه ساخت شهرك‌هاي غيرقانوني

بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در عكس العمل به حمله ديروز، آن را «حركتي تروريستي» خواند و گفت كه از اين اتفاق شوكه شده است. او همچنين قول داد از هيچ اقدامي براي دستگيري افرادي كه در اين حمله دخيل بوده‌اند كوتاهي نكند. اين در حالي است كه بخشي از ائتلاف نتانياهو در ساختار سياسي رژيم صهيونيستي را حزب افراطي «خانه يهودي» تشكيل مي‌دهد. اين گروه به‌دنبال توسعه شهرك‌هاي ساخته شده در اراضي فلسطيني و همچنين ارتقاي حقوق شهرك‌نشينان در برابر فلسطينيان است. نتانياهو اوايل سال‌جاري بلافاصله پس از انتخاب مجدد به‌عنوان نخست‌وزير، طرح ساخت 300واحد ديگر در شهرك‌هاي صهيونيستي را تأييد كرد تا پاسخ حمايت‌هاي اعضاي حزب خانه‌يهودي را داده باشد.

  • 500هزار يهودي ساكن 100شهرك غيرقانوني

از سال1967 تاكنون كه اسرائيل سرزمين فلسطين را اشغال كرده بيش از 100شهرك صهيونيستي در اراضي فسطينيان ساخته شده كه طبق حقوق بين‌الملل نيز ساخت آنها غيرقانوني بوده است. در حال حاضر نزديك به 500هزار نفر از يهوديان ساكن اين شهرك‌ها هستند.

کد خبر 302638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha