زهرا جورابلو*: بیش از سه چهارم (۷۷٪) کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط معتقدند که پخش موسیقی در محل کار روحیه کارکنان را افزایش می‌دهد و فضای بهتر و محیط کاری بهتری را برای کارکنان و مشتریان فراهم می‌آورد.

موسیقی و کار

تحقیقات جدید منتشر شده از سوی دو سازمان صدور مجوز موسیقی به نامهای PPL و PRS for Music، نشان داد که سکوت در محل کار نشانه‌ی خوبی نیست و 22 درصد کسب و‌کارها اعتراف کردند برای اینکه در محیط ساکت و بی‌روح کار نکنند، حاضرند دست به هر کاری بزنند. حتی حاضرند عقد یک معامله در محیط ساکت و آرام را از دست بدهند، ولی در محیطی شاد کار کنند.

بر اساس یک پژوهش دیگر با حضور 1008 صاحبان شرکت‌های کوچک و متوسط، دو سوم (65 درصد) از کسب‌و کارها معتقدند پخش موسیقی در محل کار، بهره‌وری کارمندان را بالا می‌برد. علاوه بر این 40 درصد آنها معتقد بودند موسیقی فروش آنها را افزایش داده و نتایج بسیار خوبی را برایشان به ارمغان آورده است.

پخش موسیقی در محل کار مزایای زیادی دارد و بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار از این مزایا بی خبرند و نمی‌دانند که موسیقی چقدر می‌تواند برایشان سودآور باشد.

این تحقیق همچنین نشان داد که 75٪ از کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط بر این باورند که موسیقی پس‌زمینه در محیط کار، استرس کارمندان را کاهش می‌دهد و به شکستن سکوت حاکم بر سازمان کمک می‌کند.

دکتر ویکی ویلیامسون، روانشناس در این خصوص می‌گوید: "موسیقی تاثیر مثبتی بر حال و هوا و احساسات مشتری نیز دارد و باعث واکنشهای روانی فیزیولوژیک و یا ارتباط ذهنی موسیقی با خاطراتشان می‌شود. در مقابل، سکوت باعث معذب شدن مشتریان شده و بر رفتار آنها تاثیر منفی دارد. موسیقی یک ابزار تاثیرگذار و سازگار است که حس لذت و آرامش را برای محیط کاری به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این باعث افزایش نگرش مثبت کارمند، رضایت شغلی بیشتر و تقویت حس وفاداری وی به سازمان می‌شود. یک محیط کاری ساکت، بی‌روح و بی‌انرژی، محیط خوبی برای افراد خلاق و پرانرژی محسوب نمی‌شود."

این یافته‌ها نتیجه‌ی همکاری کمپین MusicWorks با دو سازمان صدور مجوز موسیقی PPL و PRS for Music بود و با هدف تاکید بر مزایای مالی و احساسی موسیقی در کسب‌و‌کار انجام شد

منبع: مارکتینگ نیوز

کد خبر 302418

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha