جمعه ۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

همهشری آنلاین: باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان در سال ۱۳۴۷ همزمان با راه اندازی تاسیسات عظیم کارخانه ذوب آهن و شهرک وابسته این باشگاه ورزشی تاسیس یافت.

ذوب آهن

این باشگاه فعالیت‌های ورزشی خود را در رشته‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال، کشتی، وزنه برداری، تنیس روی میز و شنا آغاز کرد. باشگاه ذوب آهن با دارا بودن ۱۵۹ تیم ورزشی در چند سال اخیر از لحاظ فنی و عمرانی رشد کمی و کیفی فراوانی داشته است.

باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن در سالهای ۱۳۷۵ و ۱۳۷۶ و ۱۳۷۸ به عنوان باشگاه نمونه و برتر کشور انتخاب شده است.

این باشگاه همگام با متدهای روز ورزشی جهان، توجه به تیم‌های پایه که یکی از مهم‌ترین اصول باشگاه داری در جهان به شمار می رود را مورد بررسی قرار داده و بر مبنای آن، اصول سه گانه جوان گرایی، بومی گرایی و قرار گرفتن بر روی سکوهای قهرمانی را در دستور کار خود قرار داده است.

باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان از تاریخ تاسیس تا کنون علاوه بر کسب چندین عنوان قهرمانی، چهره‌های بزرگی را تحویل تیم‌های ملی ایران داده که آنان نیز در لباس تیم ملی ایران موفق به کسب عناوین مهمی برای ایران شده‌اند.

فوتبال

  •  امکانات ورزشگاه بزرگ فولاد شهر:

این مجموعه در مساحتی بالغ بر ۲۰ هکتار در فولاد شهر، مشرف به اتوبان ذوب آهن در حال تکمیل فازهای آخر خود می باشد از امکانات این مجموعه می توان به زمین چمن با گنجایش۲۵۰۰۰ نفر تماشاگر، زمینهای تمرین فوتبال، رختکن‌های تیم میزبان و میهمانان و خبر نگاران، اطاق پذیرایی و اتاق کنفرانس خبری اشاره کرد از دیگر امکانات این مجموعه سالن بدنسازی مجهز، پارکینگ عمومی و اختصاصی و سیستم صوتی مناسب می‌باشد. زمین چمن این مجموعه مجهز به سیستم نور می باشد و از آن می توان برای در شب استفاده نمود.

  • سالن ایثار:

  با ظرفیت ۳۰۰۰ نفر تماشاگر، دارای دو اطاق رختکن، حمام و انبار می باشد سیستم گرمایی چیلر و مجهز به کفپوش مخصوص که از این سالن می توان برای انجام مسابقات فوتبال سالنی، والیبال، بسکتبال، هندبال و ... استفاده کرد.

  • سالن ورزشگاه بزرگ:

 با ظرفیت ۳۰۰۰ نفرتماشاگر دارای اطاقهای رختکن و داوران می باشد و از آن می توان برای برگزاری و تمرینات رشته های والیبال، بسکتبال، هندبال و ... استفاده نمود.

  •  سالن حجاب:

 
 این سالن مخصوص بانوان تاسیس شده و دارای سالن‌های بدنسازی، ژیمناستیک، تنیس روی میز، والیبال و بدمینتون می‌باشد

  •  استخر سرپوشیده:

  این استخر شامل حوضچه بزرگ و یک حوضچه کوچک و سکو برای تماشاگران، سونای خشک و بخار و حوضچه ماساژ (جکوزی) و سیستم کلرزنی اتوماتیک می‌باشد

  • ورزشگاه ملت:

 این ورزشگاه در شمال شرقی اصفهان در مساحتی بالغ بر ۵/۳ هکتار احداث گردیده است و از امکانات آن می توان به زمین چمن، مهمانسرا شامل سه طبقه که در حالت عادی می تواند پذیرای ۷۰ نفر باشد این مجموعه دارای رستوران و تاسیسات آشپزخانه برای پذیرایی از این تعداد مهمان می‌باشد

از امکانات دیگر این ورزشگاه می توان به سالن سر پوشیده و چند منظوره که گنجایش ۵۰۰۰ نفر را دارد  نیز می توان نام برد این سالن هم اکنون برای مسابقات لیگ حرفه ای والیبال و بسکتبال باششگاههای کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد

دیگر امکانات این ورزشگاه عبارتند از: سالن کنفرانس، کافی نت، میزهای بیلیارد، میزهای تنیس روی میز، سالن بدنسازی، سیستم‌های صوتی و تصویری مرکزی و زمین‌های والیبال  بسکتبال و فوتبال رو باز.

خرداد ۱۳۹۶ امیر قلعه‌نویی با عقد قرارداد یک‌ ساله به ذوب‌آهن اصفهان پیوست.

علیرضا منصوریان در آذر ۱۳۹۷ مربی ذوب آهن شد

کد خبر 30206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز