همشهری‌آنلاین: انتشارات فرهنگ معاصر بعد از ۱۳ سال ویراست دوم و تازه‌ای از فرهنگ فارسی- فرانسه را زیر نظر محمدرضا پارسایار و واحد پژوهش این موسسه روانه بازار نشر کرده است.

 به گزارش سایت انتشارات فرهنگ معاصر این کتاب در نزدیک به ۱۲۰۰ صفحه و به همت محمدرضا پارسایار و واحد پژوهش انتشارات فرهنگ معاصر تالیف و تدوین شده است.

نخستین فرهنگ معاصر فرانسه - فارسی در سال 1372 منتشر شد و سپس در سال 1380 فرهنگی گسترده‌تر و پیراسته‌تر انتشار یافت. اکنون اما در مقایسه با دو ویراست قبلی امکانات بیشتری در ویراست تازه این فرهنگ پیش‌بینی شده است.

از برتری‌های این نسخه نسبت به چاپ‌های پیشین می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:
1- حدود دو هزار اصطلاح رایج زبان فرانسه با معادل‌های فارسی آن‌ها به این چاپ اضافه شده است.
2- برخی مدخل‌های پربسامد در نسخۀ حاضر گنجانده شده است.
3- لغزش‌ها و غلط‌‌ های چاپی که به فرهنگ پیشین راه یافته بود، اصلاح شده‌اند.

هم‌چنین فرهنگ حاضر به‌روزترين و كاربردی‌ترين فرهنگ فرانسه ـ فارسی‌ست که بر اساس جديدترين و معتبرترين فرهنگ‌های فرانسه تدوین شده و پاسخ‌گوی نيازهای كاربران از سطح مقدّماتی تا سطح عالی‌ست.
 در این فرهنگ  بيش از 40 هزار واژه و اصطلاح پركاربرد زبان فرانسه و برابرهای فارسی آن‌ها آمده است و علاوه بر‌ آن از الفبای آوانگار بين‌المللي (IPA) و نشانه‌های اختصاری رايج در زبان فرانسه به همراه راهنمای صَرف افعال استفاده شده است.
 برابريابی دقيق واژه‌های علمی و تخصّصی پركاربرد، تفكيك معادل‌های فارسی و مثال‌های گوناگون در موارد ضروری و  فهرست نام‌های جغرافیایی از دیگر مزایای این فرهنگ به شمار می‌رود.

انتشارات فرهنگ معاصر از جمله ناشران تحصصی و شناخته شده درحوزه فرهنگ نگاری تک‌زبانه و دوزبانه است که با بیش از ۳۰ سال سابقه در این زمینه از شهرتی ملی و حتی بین‌المللی برخوردار است و‌ آثار متعددی را منتشر کرده که برخی از آنها جایزه کتاب سال را در زمینه فرهنگ نگاری به دست آوردند که از جمله آنها می‌توان به کتاب فرهنگ فارسی معاصر ( به کوشش غلامحسین صدری افشار و نسرین و نسترن حکمی)، فرهنگ انگلیسی فارسی معاصر( زیر نظر دکتر محمدرضا باطنی) و ... اشاره کرد.

فرهنگ فرانسه - فارسی:زیر نظر محمدرضا پارسایار و واحد پژوهش انتشارات فرهنگ معاصر/ویراست سوم ـزمستان ۱۳۹۳/قیمت :۴۸۰۰۰ تومان/ ۱۱۸۴ صفحه.

کد خبر 302024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha