همشهری آنلاین: جنگنده بمب افکن های اف ۱۶ نیروی هوایی ترکیه، به دنبال عملیات زمینی روز پنجشنبه ارتش این کشور علیه داعش، سحرگاه روز جمعه نیز مواضع این گروه تکفیری را در نزدیکی مرز ترکیه در داخل خاک سوریه هدف گرفتند.

حمله هواپیماهای نظامی ترکیه به اهدافی در خاک سوریه

به گزارش ايرنا، ارتش ترکیه روز پنج شنبه در پی کشته شدن یک مرزبان و دو سرباز دیگر ارتش این کشور بر اثر تیراندازی عناصر داعش از داخل خاک سوریه، بر اساس آنچه که قواعد تعامل اعلام شده به جامعه بین المللی ذکر کرده، مواضع داعش را در خاک سوریه بشدت زیر آتش توپخانه گرفت.

براساس اطلاعیه نخست وزیری ترکیه، متعاقب عملیات زمینی دیروز، روز جمعه نیز سه فروند اف 16 نیروهای هوایی ترکیه مقارن ساعت 3.12 دقیقه بامداد به وقت محلی ( 4.42 دقیقه به وقت تهران) به فاصله 5 دقیقه از هم با پرواز از پایگاه هوایی هشتم جت در دیاربکر، نیروهای داعش را که در تدارک انجام عملیاتی علیه ترکیه بودند، هدف قرار داده و از بین بردند.

گفته می شود عملیات هوایی علیه داعش در نشست عالی امنیتی دیروز به ریاست 'احمد داوداوغلو' نخست وزیر ترکیه مصوب شده است.

در اطلاعیه نخست وزیری ترکیه آمده است: 'در نشست عالی امنیتی در چانکایا، حملات داعش در منطقه مرزی ترکیه مورد بررسی قرار گرفته و تدابیر لازم اندیشده شد.

'ارتش ترکیه در این چارچوب در راستای امکانات و قابلیت های ملی، عملیاتی را علیه مواضع داعش در داخل خاک سوریه انجام داد'.

این تحرکات در پی گزارش های دیروز منابع خبری از توافق آنکارا با واشنگتن برای همکاری در به اصطلاح مبارزه علیه داعش و اجازه ترکیه به آمریکا برای استفاده از پایگاه نظامی اینجرلیک در جنوب ترکیه در این امر صورت گرفت.

روزنامه ینی شفق دیشب نوشت : 60 نفر از کماندوهای ارتش ترکیه وارد روستای 'عیاش' سوریه شدند و آن را به طور کامل از عناصر داعش پاکسازی کردند.

کارشناسان این اقدام ترکیه علیه داعش و گشایش پایگاه اینجرلیک را برای استفاده آمریکا، رویکرد جدی در مواضع ترکیه در قبال داعش عنوان می کنند.

به باور آنها، ترکیه تاکنون به داعش به عنوان تهدید اولویت دار نگاه نمی کرد و بر برکناری دولت بشار اسد تاکید داشت، اما اکنون برای اولین بار با درگیری مستقیم با داعش، رویکردی جدی در سیاست خارجی و امنیت ملی آنکارا ایجاد شده است.

کد خبر 301843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha