پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه تحریم‌ها برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکرد، گفت: این تحریم‌ها به تهران اجازه داد مقدار زیادی مواد هسته‌ای را انبار کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، جان کری در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای این کشور، افزود: تسلیم شدن کامل ایران خیالی بیش نیست.

وی با بیان اینکه اگر کنگره توافقنامه را رد کند، چراغ سبزی به ایران برای گسترش غنی سازی اورانیوم و نصب دستگاه‌های جدید سانتریفوژ بدون هیچ نظارتی است، تصریح کرد: این کار کنگره، اقدامات داوطلبانه ایران از بین خواهد رفت.

وزیرخارجه امریکا گفت: چه ما بخواهیم یا نخواهیم نمی توانیم این مسئله را نفی کنیم که ایران توانایی غنی سازی اورانیوم را به دست آورده است.

وی افزود: زمانی که مذاکره با ایران را آغاز کردیم نوزده هزار دستگاه سانتریفوژ و مواد لازم برای تولید ده تا دوازده بمب هسته ای را در اختیار داشت.

کری مدعی شد، ما به دنبال از بین بردن برنامه هسته‌ای ایران نبودیم، بلکه هدف ما نابود کردن توان ساخت سلاح هسته‌ای در این کشور است.

وزیرخارجه امریکا با اشاره به اینکه تنها گزینه دستیابی به راه حل جامع ، گفتگوی دیپلماتیک با ایران است، ادامه داد: کارشناسان ارتش آمریکا تاکید دارند اقدام نظامی علیه ایران سودی نخواهد داشت.

توافق هسته‌ای مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شود

ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا گفت: توافقی که با ایران به دست آمدن از دستیابی این کشور به سلاح هسته ای جلوگیری می کند.

وی افزود: این توافق شامل تدابیر راستی آزمایی بسیار قوی است که به ما فرصت کافی برای واکنش در صورت نقض توافق را می دهد.

وی مدعی شد، توافق هسته‌ای به طور بالقوه هیچکدام از گزینه‌های ما را از روی میز حذف نمی‌کند.

کد خبر 301807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha