همشهری‌انلاین: کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل - آیپک - در شش ماه نخست امسال مبلغ بی‌سابقه ۱.۶۷ میلیون دلار برای لابی در کنگره آمریکا برضد توافق هسته‌ای ایران که این گروه به شدت با آن مخالف است، هزینه کرده است.

AIPAC

به گزارش واحد مركزي خبر، روزنامه واشنگتن پستدر گزارشی به قلم کاترین هو نوشت:آیپک همواره در واشنگتن به لابی و اعمال فشار می‌پردازد و دست کم در چند سال اخیر سالانه 2 میلیون دلار برای این کار هزینه می کند. اما هزینه های این گروه در سال 2015 به گونه ای است که خیلی از این رقم بیشتر خواهد شد.

 کنگره 60 روز فرصت دارد تا این توافق را مورد بازنگری قرار دهد. اوایل این ماه آمریکا و پنج قدرت دیگر جهان برای محدود کردن بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی با این کشور به توافق دست پيداكردند.

مدت زمان بررسی این توافق در کنگره از روز دوشنبه 29 تير و پس از آن‌که دولت اسناد لازم را در اختیار کنگره قرار داد، آغاز شد.

جمهوری‌خواهان به شدت از این توافق انتقاد می‌کنند و بسیاری از دموکرات‌ها هم دراین‌ مورد ابراز نگرانی و تصریح کرده‌اند آمادگی حمایت از آن را ندارند. 

مبلغ 1/67 میلیون دلاری که آیپک در مدت شش ماه برای لابی برضد توافق هسته‌ای ایران هزینه کرده دست‌کم در 16 سال گذشته بی‌سابقه است.

کد خبر 301561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha