دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۴
۰ نفر

فصل پنجم مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» محصول شبکه HBO با ۲۴ نامزدی در رشته‌های مختلف بیشترین بخت را برای درخشش در شصت و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز امی (مهم‌ترین جایزه تلویزیونی در آمریکا و معادل اسکار در عرصه تلویزیون) دارد.

throne

به گزارش همشهري، اين سريال كه از روي مجموعه كتاب‌هاي فانتزي جورج مارتين ساخته شده، داستان 7 قلمروي افسانه‌اي را روايت مي‌كند كه بر سر پادشاهي با هم مي‌جنگند. پيتر دينكليج، نيكولاي كوستر والدو، لنا هدي، اميليا كلارك و كيت هرينگتن ازجمله بازيگران بازي تاج و تخت هستند كه لقب پربيننده‌ترين سريال تاريخ HBO را از آن خود كرده است. نكته اينكه شبكه تلويزيوني HBO به لطف نامزدهاي فراوان بازي تاج و تخت امسال در مجموع نامزد دريافت 126جايزه در بخش‌هاي مختلف شد و ركورد تعداد نامزدي را در اين جايزه معتبر شكست. شبكه‌هاي ABC، NBC و CBS با اختلاف فراوان نسبت به HBO به‌ترتيب در رده‌هاي بعد قرار دارند. دانتن ابي، خانه پوشالي، هوملند و نارنجي، سياه جديد است از ديگر سريال‌هاي درام هستند كه براي كسب جايزه رقابت مي‌كنند.

امسال در بخش فيلم تلويزيوني نام «گريس از موناكو» به كارگرداني اوليويه داهان و بازي نيكول كيدمن هم به چشم مي‌خورد كه فيلم افتتاحيه جشنواره كن سال گذشته بود و به‌دليل شدت انتقادها، بدون اكران سينمايي مستقيم راهي شبكه تلويزيوني لايف‌تايم آمريكا شد. فيلمنامه گريس از موناكو را آرش عامل فيلمنامه‌نويس ايراني مقيم آمريكا نوشته است. مراسم اهداي جوايز برندگان جوايز امي روز 30شهريور با اجراي اندي سامبرگ در لس‌آنجلس برگزار مي‌شود.

کد خبر 301394

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha