چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر نیرو از توافق با کارخانجات و کشاورزان برای کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف خبر داد و گفت: براساس این توافق کشاورزان در ۴ ساعت میانی روز برق مصرف نخواهند کرد و به ازای آن در ۲۰ ساعت شبانه روز برق مجانی خواهد بود.

چیت‌چیان

به گزارش ایرنا، حمید چیت چیان در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: در سال جاری به منظور کاهش مصرف برق تعاملی با کشاورزان و کارخانجات صورت گرفت که مصرف برق را در ساعات پیک (اوج مصرف) کاهش دهند.

وی یادآور شد: قراردادی با کشاورزان منعقد شده که در 4 ساعت میانی روز از مصرف برق جلوگیری کنند و در عوض در 20 ساعت بقیه شبانه روز برق برای آنها مجانی باشد.

وی ادامه داد: فصل گرما اوج مصرف برق و آب است به گونه‌ای که در شنبه گذشته (20 تير) مصرف برق از 50 هزار و 200 مگاوات عبور کرد که این عدد 2 هزار مگاوات بیش از زمان مشابه در سال گذشته بود.

وی ادامه داد: کشور اوج مصرف را با موفقیت پشت سر گذاشت اما در مورد بیشتر شدن مصرف برق اطمینان نداریم و اگر هوا گرم تر شود مصرف برق بالاتر هم می رود.

چیت چیان از مردم خواست در این روزهای گرم سال در مصرف آب و برق مراعات و مصارف غیره ضروری را حذف کنند؛ به ویژه از ساعت 12 تا 16 حتی اگر می‌توانند به مقدار یک لامپ غیرضروری مصرف خود را کاهش داده و صنعت برق را کمک کنند.

وزیر نیرو در مورد شرایط آبی کشور نیز گفت: در کشور شرایط سختی داریم اما تلاش می‌کنیم که به هیچ وجه جیره‌بندی اعمال نشود، چنانچه تاکنون نیز جیره بندی در کشور اعمال نشده است.

چیت چیان خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان امسال 65 درصد کاهش بارندگی نسبت به سال های قبل داشتیم و در بوشهر و خوزستان نیز میزان بارندگی 45 درصد کاهش یافت و علاوه بر آن در استان گلستان نیز با کاهش بارندگی روبه رو بودیم.

کد خبر 301194

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha