همشهری آنلاین: گروهک تروریستی - تکفیری داعش از اخوان المسلمین مصر خواست با سرکرده این گروهک بیعت کرده و به ولایت قاهره بپیوندد.

داعش خواستار بیعت اخوان المسلمین مصر با ابوبکر البغدادی شد

به گزارش ايرنا پایگاه خبری رأی الیوم٬ داعش روز سه شنبه از گروه اخوان المسلمین مصر خواست تا با بیعت با این گروهک، به ولایت قاهره بپیوندد.

این گروهک تروریستی، مصر را ولایت قاهره می نامد.

ابومحمد الجیزاوی یکی از سرکرده های داعش در یکی از سایت های این گروهک تروریستی نوشت: اکنون همان زمان مناسب برای پیوستن اخوان المسلمین به داعش است و آن ها باید سازمان خود را منحل کرده و با بیعت با ابوبکر البغدادی به داعش بپیوندند تا ولایت قاهره تشکیل شود.

این سرکرده داعشی افزود: اکنون زمان حمله با سلاح و آغاز جهاد مسلحانه واقعی است، نه زمان برگزاری تظاهرات، زیرا جهاد به وسیله سلاح تنها راه برای سرنگون کردن نظام حاکم کنونی در مصر و برپایی حکومت اسلامی (داعش) است.

دو هفته پیش سازمان موسوم به انصار بیت المقدس که اخیرا با گروهک تروریستی - تکفیری داعش بیعت کرده، علیه نیروهای ارتش مصر حملات خونینی در سینا انجام داد.

منابع عربی اعلام کردند که در این حمله، حدود 70 تروریست به وسیله خودروهای بمب گذاری شده و همچنین سلاح های سبک و نیمه سنگین به مواضع ارتش مصر در جنوب شیخ زوید سینا حمله کرده و 60 نیروی ارتش این کشور را کشته یا زخمی کردند.

کارشناسان اعتقاد دارند که داعش در شرایطی که گفته می شود به زودی شماری از رهبران اخوان المسلمین در مصر اعدام می شوند، سعی می کند از آب گل آلود ماهی بگیرد؛ از اختلاف های اخوانی ها با نظام کنونی مصر استفاده کند و نفوذ خود را در مصر گسترش دهد، اما بعید به نظر می رسد اخوانی ها با این خواسته داعش موافقت کنند زیرا پیوستن آن ها به این گروهک به معنای خودکشی آن ها است زیرا با این کار در فهرست گروه های تروریستی همه کشورهای جهان قرار می گیرند و فعالیتشان در کشورهای مختلف با مشکل جدی مواجه می شود.

کد خبر 301167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha