چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۰
۰ نفر

امیرحسین اعظمی: تیم ملی فوتبال ایران در حالی دور بعدی تمریناتش را از پنجم شهریور‌ماه آغاز خواهد کرد که کارلوس کی‌روش همچنان از روند آماده‌سازی تیمش و عدم‌حمایت از تیم ملی ناراحت است.

او در يك سال اخير بارها از مسئولان ورزش بابت عدم‌حمايت از تيم ملي انتقاد كرد و حالا هم معتقد است كه با اين وضعيت، صعود به جام جهاني كار بسيار سختي خواهد بود.كي‌روش مي‌گويد:

« مي‌توان گفت كه صعود به جام جهاني روسيه مثل يك عمليات غيرممكن براي ايران خواهد بود. مطمئنا يك وظيفه و مسئوليت بسيار سنگين براي فوتبال ايران خواهد بود كه در اين راه بايد تعهد و انگيزه كامل براي دستيابي به اين ‌رؤيا و تحقق خواسته‌هاي هواداران به خرج داده شود.»

او ادامه مي‌دهد:« آسيا 4سهميه در روسيه خواهد داشت كه 3سهميه كم و بيش از قبل مشخص است؛ ژاپن، كره‌جنوبي و استراليا. يك سهميه براي تيم‌هايي مثل ايران، امارات، قطر، عربستان، چين، ازبكستان و در پشت سر آنها عمان، اردن، عراق و كره‌شمالي مي‌ماند. در حال حاضر لحظات بسيار حساس و خطيري را پيش‌روي خود داريم و امكان از دست دادن هيچ موقعيت يا زماني را نخواهيم داشت. در زمان مناسب اگر حمايت صحيح با منابع لازم و همينطور راهكارهاي مرتبط صورت نگيرد به‌گونه‌اي فرار از مسئوليت خواهد بود.»ايران همچنان در رده‌بندي فيفا تيم اول آسياست. در رده‌بندي اخير، تيم ملي به رده 38دنيا صعود كرد كه كي‌روش در اين خصوص هم‌چنين جملاتي را به زبان مي‌آورد: «بسياري از افراد به اين مسئله افتخار مي‌كنند و به آن احترام مي‌گذارند و افراد اندكي نيز هستند كه هميشه در حال گلايه هستند و از موفقيت تيم ملي و اينكه تيم ملي در رتبه نخست آسيا قرار دارد خرسند نيستند.»

  • برنامه تيم ملي تا خرداد 95اعلام شد

روز گذشته برنامه تيم ملي براي حضور در رقابت‌هاي جام جهاني 2018روسيه مشخص شد.تيم ملي پنجم شهريورماه تمرينات خود را براي ديدار مقابل گوام و هند آغاز خواهد كرد. آغاز اردوي بعدي شاگردان كي‌روش چهارم مهرماه خواهد بود. پس از آن تيم ملي براي ديدار روز 16مهرماه مقابل عمان به اين كشور سفر مي‌كند و بلافاصله به تهران‌ بازمي‌گردد تا بيست‌ويكم همين‌ماه در ديداري دوستانه از ژاپن ميزباني كند.بازي بعدي تيم ملي در مرحله مقدماتي جام جهاني 2018روسيه و جام ملت‌هاي 2019امارات، ديدار برگشت مقابل تركمنستان است كه براي اين ديدار تمرينات تيم ملي 12آبان‌ماه آغاز مي‌شود و در پايان اين اردو تيم ملي بايد به گوام سفر كند تا 26آبان ديدار برگشت مقابل اين تيم را برگزار كند. تمرينات تيم ملي پس از اين ديدار 118روز تعطيل خواهد بود تا اردوي بعدي آغاز شود. اردوي نهايي تيم ملي براي پشت سر گذاشتن ديدارهاي مقدماتي جام جهاني 2018روسيه و جام ملت‌هاي 2019 ‌امارات 25اسفندماه 94در تهران برگزار خواهد شد و تيم ملي در تاريخ‌هاي 5 و 10فروردين به‌ترتيب با هند و عمان در تهران مصاف خواهد كرد.

فدراسيون فوتبال در تلاش است 2ديدار دوستانه ديگر در خرداد‌ماه براي تيم ملي فراهم كند تا شاگردان كي‌روش بتوانند از فرصتي كه فيفا در‌ماه ژوئن 2016به تيم‌هاي ملي داده، استفاده كنند. براي اين دو ديدار دوستانه اردوي تيم ملي از 10خردادماه 95آغاز مي‌شود و تا 18خرداد ادامه دارد. طبق تقويم فيفا تيم ملي در روزهاي 13و 18خرداد 95مي‌تواند بازي دوستانه برگزار كند.

کد خبر 301126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha