همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت:در ایام ماه مبارک رمضان فقط زائران بومی میهمان زیارتگاه‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس بودند و آماادگی صددرصدی برای برگزاری اردوهای راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور را بعد از عیدسعید فطر داریم.

علی فضلی

به گزارش ایسنا سردار علی فضلی که در جلسه بررسی گزارش عملکرد سپاه‌های استانی در برگزاری اردوهای راهیان نور به ویژه اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و شمال‌غرب کشور، دانش‌آموزی، دانشجویی، عمومی و متخصصین سخن می‌گفت،افزود:جلساتی را با مسئولان آموزش و پرورش انجام دادیم و برای اعزام سراسری دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس که در مهرماه خواهد بود، همایش‌های تخصصی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: بعد از ماه مبارک رمضان هم برنامه‌ریزی صورت گرفته تا دانش‌آموزان بتوانند از مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور بازدید کنند.

سردار یعقوب سلیمانی ئیس سازمان اردویی راهیان نور بسیج با اشاره به کتاب «جنگ ایران و عراق، جنگ صهیونیسم علیه امام‌ خمینی (ره) نوشته یکی از محققان و پژوهشگران اسپانیایی گفت: مانوئل گالیانارز یکی از نویسندگان و محققان اسپانیایی در سفری که به راهیان نور داشت، دیده‌ها و شنیده‌های خود را در قالب یک کتاب نگارش کرده که در این کتاب ادبیات و جملات زیبایی در خصوص راهیان نور و هشت سال دفاع مقدس قلم زده شده است.

وی با اشاره به اثر گالیانارز گفت: این کتاب اولین اثر بین‌المللی در زمینه راهیان نور به زبان اسپانیایی است که امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند.

سردار سلیمانی ادامه داد: راهیان نور امروز مختص در مرزهای ایران نیست و هر ساله شاهد حضور زائران خارجی هستیم که هر سال از جهت کمی و کیفی برجسته‌تر می‌شود.

وی جنگ تحمیلی را جنگ غرب و صهیونیسم بین‌الملل علیه تفکر امام و انقلاب خواند و گفت: نتیجه تجربه جنگ 8 ساله مدیریت درستی است که در تحولات منطقه‌ای یک غنیمت به شمار می‌رود.

در ادامه جلسه مسئولان ستاد راهیان نور سپاه‌های استانی و اعضای کمیته‌های قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج به ارائه گزارش عملکرد خود در خصوص برگزاری اردوهای راهیان نور غرب و شمال غرب کشور پرداختند و در خصوص بالا بردن کیفیت اعزام ها به تبادل نظر پرداختند.

غرب کشور در استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی، کرمانشاه و ایلام برگزار می‌شود و زائران در دو بخش ساماندهی شده و خودروهای شخصی در این مناطق حضور پیدا می‌کنند.

کد خبر 301063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha