همشهری آنلاین: اکرم خدابنده در فینال رقابت‌های تکواندو یونیورسیاد با شکست رقیب کره‌ای به قهرمانی رسید و ششمین طلای کاروان دانشجویان ایران را رقم زد.

اکرم خدابنده

به گزارش ايسنا، در ادامه رقابتهای تکواندوی یونیورسیاد، اکرم خدابنده نماینده وزن 73+ کیلوگرم بانوان مقابل بیچنا کیم از کره جنوبی با نتیجه 9 بر 3 پیروز شد و به مدال طلا رسید.

وی توانست چهاردهمین مدال و ششمین طلای کاروان دانشجویان ایران را به ارمغان آورد. پیش از این بانوان تکواندو کار در مسابقات دانشجویان جهان موفق به کسب مدال نشده بودند و این اولین مدال بانوان در بخش کیوروگی (مبارزه) یونیورسیاد بود.

خدابنده در این مسابقات ابتدا مقابل رقیبانی از چین تایپه و مراکش به ترتیب با نتیجه 11 بر یک و 6 بر یک به برتری رسید. خدابنده در ادامه در مرحله نیمه نهایی برابر آلینا ایکائوا از روسیه با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد و مقتدرانه راهی فینال شد.

تیم تکواندو بانوان با مدال خدابنده به کار خود در بیست و هشتمین دوره یونیورسیاد پایان داد. ایران تنها در سه وزن نماینده داشت که پیش از این هانیه اخلاقی و فرزانه صاحبی دو نماینده دیگر ایران در دور مقدماتی یونیورسیاد حذف شده بودند.

کد خبر 300725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha