همشهری آنلاین: مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: کمک مستشاری ما به گروه های مقاومت فلسطینی موضوع پوشیده ای نیست و بارها از سوی مسئولان مربوطه اعلام شده است؛ این را هم حق خود می دانیم که به این گروه ها کمک کنیم.

 رمضان شریف

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از سپاه نیوز، سردارسرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف درباره تاثیرپذیری گروه های مقاومت لبنانی و فلسطینی از توانمندی های دفاعی کشورمان افزود: ملت ها و کسانی که برای آرمانی مبارزه می کنند به ویژه اگر برای دستیابی به سرزمین مادری شان و به عقب راندن اشغالگران سرزمین شان باشد؛ تلاش می کنند تا از همه تجارب جامعه بشریت استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت رژیم صهیونیستی و پشتیبانانی که این رژیم دارد، می بینیم قریب به اتفاق کشورهای غربی و بعضی کشورهای شرقی به دلیل رویکردها و جو حاکم بر روابط بین الملل، انگیزه ای برای کمک به کسانی که دنبال بازپس گیری سرزمین های اشغالی خود هستند، ندارند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه اضافه کرد: این قبیل کشورها نه تنها هیچ کمکی نمی کنند، بلکه هیچ تجربه و دانشی را هم منتقل نمی کنند، این در حالیست که گروه های مبارز سعی می کنند برای تحقق آرمان های خود، تجارب و دانش هایی را جهت بیرون راندن اشغالگران از سرزمین های خود به دست آوردند.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، با تلاشی که رزمندگان اسلام برای آزادسازی سرزمین های اشغالی ایران اسلامی انجام دادند و نوع رویکردی که رزمندگان ما با اتکاء بر ایمان و تقوای الهی و داشته های خودشان داشتند، توانستند به سرعت سرزمین های اشغالی خود را بدون استفاده از کمک های خارجی، آزاد کنند.

سردار شریف اظهار داشت: نقطه اصلی و کانونی فعالیت گروه های فلسطینی، لبنانی و سایر گروه های آرمان خواه در برابر اشغالگران، بهره برداری از الگوی مقاومت رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس است؛ به نحوی که توانستند با استفاده از قرابت معنایی و مفهومی دفاع مقدس، به پیروزی های شگرفی دست یابند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان دفاعی ما هم به منظور توانمندسازی گروه های مقاومت اسلامی، تلاش های مستشاری متعددی انجام دادند، افزود: گروه های مقاومت فلسطینی و لبنانی با هوشمندی توانستند با بهره مندی از تجارب دفاع مقدس رزمندگان کشورمان، این تجارب را بومی سازی کنند؛ بدین ترتیب موفق شدند برای اولین بار بر ارتش مجهز رژیم اشغالگر قدس غلبه کرده و آنها را وادار به پذیرش شرایط شان برای آتش بس کنند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه تصریح کرد: استراتژی نبرد نامتقارن توانست نقطه اتکای امنیتی رژیم اشغالگر قدس یعنی ارتش این رژیم را بر هم بریزد و به دلیل اینکه آنها در برابر این شیوه نبرد، برگ برنده ای نداشتند، شکست های پی در پی را متحمل شدند تا اینکه برای رهایی از وضعیت اسفبارشان طرح جدیدی را به کار گرفتند.

جنگ های نیابتی کشورهای منطقه را ناامن کرده است

وی افزود: این طرح جدید که از آن به عنوان جنگ های نیابتی یاد می شود، در پی آن است، کشورهای منطقه را ناامن سازد، تا بلکه رژیم اشغالگر قدس در حاشیه امن قرار گیرد؛ هر چند ممکن است در کوتاه مدت برای آنها مفید باشد، ولی در درازمدت نتیجه ای برای آنها نخواهد داشت.

سردار شریف در خصوص کمک های ایران به گروه های مقاومت فلسطینی و لبنانی، تاکید کرد: کمک مستشاری ما موضوع پوشیده ای نیست و بارها از سوی مسئولان مربوطه اعلام شده است، این را هم حق خود می دانیم که از حق مظلومان دفاع کنیم و به لحاظ عرف بین المللی نیز مسئله پذیرفته شده ای است.

وی با بیا اینکه این کمک فقط یک کمک فکری و مستشاری است، گفت:تبلیغات ایران هراسی و سپاه هراسی موضوعی نیست که بتواند مشکل اشغالگران را در مواجهه با گروه های مقاومت حل کند

با این حال گروه های مقاومت صرفا اتکایشان به ما نیست؛ بلکه با تلاش هایی که داشتند به دانش ها و سلاح هایی دست یافتند که باعث شد زیاد به ما متکی نباشند، و تولیدات نظامی متعددی برای مقابله با رژیم صهیونیستی داشته باشند.

سردار شریف یادآور شد: رژیم صهیونیستی برای اینکه گروه های مقاومت فلسطینی و لبنانی را کوچک جلوه دهد، سعی در بزرگ نمایی کمک های مستشاری ما به این گروه ها دارد زیرا نمی خواهد به توانمندی این گروه ها در مقابله با حملات نظامی که علیه آنها انجام می دهد، اعتراف کند.

وی با اشاره به عملیات روانی که از سوی رژیم اشغالگر قدس صورت می گیرد؛ درباره ادعای دولت اردن مبنی بر بازداشت یکی از پاسداران حامل سلاح در این کشور، گفت: موضوع ایران هراسی، شیعه هراسی و سپاه هراسی سه مولفه ای است که همواره از سوی بیگانگان ادعاهایی در خصوص آن انجام شده؛ به نحوی که حدود دو هفته قبل نیز ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه در بحرین فردی ایرانی که حامل سلاح بوده بازداشت شده؛ ادعایی که هیچ گونه پایه و اساسی نداشت.

سردار شریف خاطر نشان کرد: ادعایی هم که اخیرا توسط دولت اردن مبنی بر دستگیری یکی از پاسداران حامل سلاح، مطرح شده، بی پایه و اساس است زیرا معتقدیم این اقدام در راستای پروژه ایران هراسی بویژه با هدف انحراف افکار عمومی نسبت به موضوع روز جهانی قدس، صورت گرفته است.

وی این اقدام را یکی از ترفندهایی داست که با هدف تحت الشعاع قرار دادن موضوع اشغال فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی، صورت گرفته، افزود: بعضی از کشورهای عربی منطقه همانند رژیم پادشاهی اردن به دلیل نوعی احساس حقارتی که در برابر تأثیر راهپیمایی روز جهانی قدس می کنند، دست به چنین فضاسازی هایی می زنند؛ از این گذشته پاسداران انقلاب اسلامی هوشیارتر از این هستند که یک انسان بی لیاقت مانند پادشاه اردن بتواند درباره آنها چنین ادعایی را مطرح کند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در پایان درخصوص بازرسی از مراکز نظامی کشورمان توسط بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هم گفت: مسئولان کشورمان به هیچ وجه چنین اجازه ای را نخواهند داد تا اماکن نظامی توسط نمایندگان آژانس بین المللی انرژی هسته ای بازرسی شود، و از این گذشته سپاه نیز هیچ گاه چنین اجازه ای را به بازرسان نخواهد داد.

کد خبر 300612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha