دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک امدادگر بهداشتی می‌گوید برخی از مبتلایان به ایدز در پاپوآی گینه نو بوسیله بستگانشان که نمی‌توانند از آنها مراقبت کنند یا از سرایت غفونت‌ آنها به خود می‌ترسند، زنده به گور می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مارگرت مارابه که پنج ماه را در یک پیکار برای آگاهی‌بخشی در مورد ایدز در نواحی دور افتاده "کوهستان‌های جنوبی" در این کشور واقع در جنوب اقیانوس آرام گذرانده است، می‌گوید خودش دیده است که مردم 5 بیمار را که هنوز نفس می‌کشیدند دفن کردند.

به گفته مارگرت که برای یک سازمان داوطلبان کار می‌کند، یک از این بیماران در حالیکه با بیل روی سرش خاک می‌ریختند، "مادر، مادر" می‌گفت.

مارگرت کفت" وقتی از آنها پرسیدم چرا این کار را می‌کنید؟ آنها گفتند اگر ما آنها را زنده نگه داریم، و در یک خانه با آنها زندگی کنیم و ظرف مشترک داشته باشیم، ما هم این بیماری را خواهیم گرفت و خواهیم مرد."

روستائیان به او گفته بودند که زنده به گور کردن بیماران ایدز در این منطقه رایج است.

مارابه از دولت و سازمان‌های امدادی خواست با برنامه‌های آگاهی‌بخشی در مورد HIV /ایدز از پشهرها و شهرک‌ها به مناطق روستایی که جهل مطلقی نسبت به بیماری وجود دارد، گسترش دهند.

یک گزارش اخیر سازمان ملل می‌گوید پاپوآی گینه نو با یک مصیبت ناشی از ایدز روبرو است و حدود 90 درصد موارد عفونت با HIV در منطقه اقیانوسیه به این کشور اختصاص دارد.

تشخیص HIV با افزایشی 30 درصدی نسبت به سال 1997 پیدا کرده است و در سال 2005 به طور تخمینی 60000 نفر در این کشور با ایدز زندگی می‌کردند.

کد خبر 30055

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز