همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم فلسطین مظلوم‌ترین مردمان تاریخ هستند که چند نسل در اردوگاه‌ها روی آرامش و آسایش ندیده‌اند.

هاشمی رفسنجانی

به گزارش ایلنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در نشست هماهنگی و پایش امور دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت روز قدس در میان مسلمانان، بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس همچون سال‌های گذشته تاکید کرد.

وی افزود: باید بار دیگر علاقه‌مندی خود به مردم فلسطین و همچنین انزجار از اسرائیل و از همه مهم‌تر ظلم و ستم در دنیا را به نمایش بگذاریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مذاکرات هسته‌ای اخیر کشورهای 1+5 اشاره و تصریح کرد: دنیا به این واقعیت مهم که عاقلانه‌ترین راه حل برخورد با ایران در همه موارد به خصوص مسائل هسته‌ای، مذاکره، احترام و گفتگوست، رسید و فهمید که باید با ایران گفتگو کند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها خیلی بیشتر از ایران به توافق هسته‌ای نیازمند و امیدوار هستند، خاطرنشان کرد: آنها به دنبال جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستند، این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در فتوای خود ساخت و تولید بمب هسته‌ای را حرام اعلام کرده‌اند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درخصوص خدمات دانشگاه آزاد اسلامی، به چگونگی و چرایی تأسیس آن در اوایل انقلاب و همچنین شرایط دانشگاه‌های کشور در آن زمان اشاره کرد و گفت: الحمدلله رشد کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی به گونه‌ای است که همه منتقدان به آن اعتراف می‌کنند.

وی با تشریح اهداف کلمات «آزاد» و «اسلامی» افزود: اخیراً به این نتیجه رسیدیم که یک پژوهشگاه بزرگ اسلامی نیز در سراسر کشور ایجاد کنیم تا پاسخگوی نیازهای پژوهشی جوانان ایران در اقصا نقاط کشور باشیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به وجود ابتکارات، اختراعات و طرح‌های بسیار مهم دانشجویان و استادان دانشگاه‌های دولتی و آزاد کشور، بر ضرورت تجاری‌سازی این گونه طرح‌ها تأکید کرد.

وی با بیان اینکه کشور نیازمند این گونه پژوهش‌های علمی، فنی و فناوری است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند و این ظرفیت را دارد که در بوستان‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به این‌گونه پژوهش‌ها سر و سامان دهد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام حل مشکل آب و همچنین مشکل محیط زیست از جمله زباله در ایران اسلامی را از ضرورت‌های علمی دانشمندان و دانشگاهیان خواند و با اشاره به قراردادی که اخیراً دانشگاه آزاد اسلامی با شهرداری یکی از شهرهای استان مازنداران منعقد کرده است، افزود: همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور باید آماده باشند تا اگر این طرح جواب داده، از زباله‌هایی که تهدید زندگی و محیط زیست است، به عنوان فرصتی برای تولید انرژی برق استفاده کنیم.

هاشمی با اشاره به طرح‌ تجمیع و صرفه‌جویی دانشگاه آزاد اسلامی و اعتراضات اولیه درخصوص این طرح گفت: الحمدلله پس از دیدن آثار اولیه این طرح، همگان موافق شدند و باید با رعایت همه‌ اصول به گسترش و اتمام آن طرح پرداخت.

کد خبر 300536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha