همشهری آنلاین: نماینده تام الاختیار رییس جمهوری در ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: نگاه دولت به راهیان نور، یک نگاه راهبردی برای ارتقای فرهنگ حماسی و استقامت در کشور است، بنابراین هزینه کردن دولت برای این موضوع لازم خواهد بود و باید ادامه پیدا کند.

 حسام الدین آشنا

به گزارش ایرنا از ستاد مرکزی راهیان نور کشور، حسام الدین آشنا افزود: با توجه به ضرورت بررسی وضعیت یادمان های شمالغرب، جلسه ای با حضور مسوولان استان های میزبان و نمایندگان وزارتخانه های مربوطه در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مشکلات کنونی یادمان های شهدا و برنامه های آتی بهسازی این مناطق بحث وبررسی شد که خوشبختانه مورد استقبال استاندار آذربایجان غربی قرار گرفت و تصمیات مهمی در آنجا اتخاذ شد، با اجرایی شدن این تصمیمات، تحولات بزرگی در مدت کوتاه در زمینه راهیان نور شمالغرب صورت خواهد گرفت.

مشاور فرهنگی رییس جمهوری، تکمیل زیرساخت های موجود و بهسازی فضاهای یادمان های شهدا در منطقه شمالغرب را از جمله تصمیمات جلسه ارومیه عنوان کرد.

وی بازدید از یادمان شهید بروجردی، یادمان شهید کاظمی و یادمان تمرچین را از برنامه های خود در سفر به آذربایجان غربی بیان کرد و افزود: در تمرچین با فرماندار پیرانشهر دیداری داشتیم که وی قول های خوبی برای رفع مشکلات این یادمان داد و امیدواریم در زمانی کوتاه تحولات خوبی از نظر زیرساختی در این منطقه صورت گیرد.

آشنا با بیان اینکه راهیان نور فضای حماسی دفاع مقدس در کشور را حفظ کرده، خاطرنشان کرد: وقتی پنج میلیون نفر همه سختی ها را به جان می خرند و به زیارت یادمان های شهدا می روند، نباید تعجب کنیم که هنگامی که 270 شهید را در تهران تشییع می کنیم، صدها هزار نفر شرکت کنند.

وی حضور بی نظیر مردم در تشییع شهدای غواص و خط شکن در تهران را از تاثیرات راهیان نور در جامعه برشمرد و یادآور شد: پیوند معنوی مردم با شهدا ناگسستنی است اما حفظ طراوت و شادابی این فضا نیازمند اقداماتی زمینه ساز خواهد بود.

مشاور فرهنگی رییس جمهوری افزود: برای تشییع شهدای تازه تفحص شده در تهران حدود یک ماه در فضای مجازی، سخنرانی ها و دیگر جاها اقدامات زیادی انجام شد و این اقدامات فضا را برای چنین تشییع باشکوهی آماده کرد.

کد خبر 300297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha