همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه با کمبود بنزین روبرو بودند که برای رفع این مشکل علاوه بر ماهی 100 لیتر، در ماه 200 لیتر هم اضافه به آنان داده شد.

به گزارش شانا، دکتر غلامعلی حدادعادل در نشست خبری روز دوشنبه خود در جمع خبرنگاران افزود: میان مردم و نمایندگان تفاوت وجود دارد و این تفاوت آن است که نمایندگان ملزم هستند که به حوزه‌های انتخابیه‌ خود سرکشی کنند و وقتی یک نماینده به حوزه‌ انتخابیه‌ خود سفر می‌کند، مردم تمام روستاهای این حوزه انتظار دارند که با آن نماینده‌ مشکلاتشان را مطرح کنند.

وی اضافه کرد: وظایف نمایندگان سنگین‌تر و اختیارات‌ آنان بیشتر است؛ بنابراین دولت هم به این نتیجه رسید که نمایندگان نیز مانند مدیران دولتی وظایفی دارند، بنابراین با اختصاص بنزین بیشتر به آنان موافقت کرد.

حدادعادل گفت: علاوه بر ماهی 100 لیتری که هر نماینده در اختیار داشت، ماهی 200 لیتر هم اضافه به آنان داده شد تا در سفرهای حوزه انتخابیه خود از آن استفاده کنند و نمایندگان به علت نداشتن بنزین از سرکشی و نظارت و همچنین اطلاع از نظر مردم حوزه‌ی انتخابیه خود جا نمانند.

به گفته وی از امروز (دوشنبه 5 شهریور) این سهمیه در بین نمایندگان توزیع شده است.

وی گفت: استفاده از موتورپول برای آن زمانی است که به خود استان‌ها سفر می‌کنند اما در آن‌جا نمایندگان باید به تمام نقاط حوزه‌ی انتخابیه خود بروند و استفاده از وسایل عمومی هم همان مصرف بنزین را خواهد داشت.

حدادعادل اظهار داشت: وظیفه‌ پزشکان با نمایندگان قابل مقایسه نیست؛ یک نماینده گاهی باید به 400 روستا در حوزه‌ انتخابیه‌ خود برود و مرتب به آنجا سرکشی کند و وظیفه‌ نمایندگان کمتر از یک مسئول دولتی نیست، بنابراین حال که قبول کردیم مسئولان دولتی بیش از اشخاص عادی مصرف بنزین داشته باشند، باید قبول کنیم که نمایندگان هم برای انجام وظایف‌شان به بنزین بیشتری احتیاج دارند.

کد خبر 30004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز