همشهری آنلاین: منابع پزشکی مصر در شمال سینا روز چهارشنبه اعلام کردند که تعداد نیروهای امنیتی کشته شده در حمله تروریست‌ها به شمال صحرای سینا به ۶۴ تن رسید.

کشته شدن ۶۴ نظامی مصری در سینا؛ داعش مسئولیت حملات را بر عهده گرفت

به گزارش ايرنا به نقل از  پایگاه خبری مصری الیوم السابع، یک مقام پزشکی مصر در شمال سینا که اشاره به نامش نشده است، اعلام کرد که شمار نیروهای امنیتی کشته شده در حمله تروریست ها به پنج مرکز امنیتی در شیخ زوید واقع در شمال صحرای سینا، به 64 تن رسید.

وی افزود: در درگیری های نیروهای ارتش با افراد مسلح، نیز تاکنون 35تروریست، به هلاکت رسیدند.

یک مقام امنیتی مصری نیز به الیوم السابع گفت که 120 تروریست با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و سلاح های سنگین به مراکز امنیتی نیروهای ارتش در شمال سینا حمله کردند.

وی توضیح داد: تروریست ها با استفاده از سه خودروی بمب گذاری شده به مرکز افسران مصری در العریش، مرکز امنیتی السدره و ابو رفاعی در شیخ زوید حمله کردند.

همچنین شاهدان عینی در شمال سینا از شنیدن صدای مهیب انفجاری جدید در مرکز شهر شیخ زوید خبر دادند و گفتند گروه های مسلح سقف برخی از ساختمان را به کنترل خود در آوردند و در برخی خیابان ها حضور دارند و به سمت نیروهای مرکز پلیس شیخ زوید گلوله شلیک می کنند.

اهالی شیخ زوید تاکید کردند که نیروهای امنیتی مستقر در مرکز پلیس شیخ زوید، بوابه و الضرائب و الزهور نیز حملات گروه های مسلح را به شلیک خمپاره پاسخ می دهند.

شاهدان عینی همچنین اعلام کردند که در این درگیری ها 2 تن کشته و 7 تن دیگر زخمی شدند که با کمک اهالی منطقه به بیمارستان منتقل شدند.

گروه ولایت سینا که اخیرا با گروهک تروریستی - تکفیری داعش بیعت کرده، مسوولیت حملات خونین روز چهارشنبه به نیروهای ارتش مصر در سینا را بر عهده گرفته است.

در ماه های اخیر علاوه بر غیرنظامیان، صدها پلیس و سرباز ارتش مصر در حملات تروریستی و عمدتا در سینای شمالی کشته شده اند.

داعش مسئولیت حملات را بر عهده گرفت

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نيز در گزارشي به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی د راين خصوص اعلام كرد: در ادامه سلسله ناآرامی‌های مصر صبح روز چهارشنبه شبه نظامیان مسلح به طور همزمان چندین پایگاه ارتش در صحرای سینا را هدف قرار دادند که گفته می‌شود بیش از 60 کشته و ده‌ها زخمی در صفوف نظامیان مصری برجای گذاشته است.

این حملات به طور همزمان علیه پایگاه‌ها و ایست‌های بازرسی ارتش مصر در جنوب شهر شیخ زوید در صحرای سینا انجام شد و گفته می‌شود حملات هدفمند، برنامه‌ریزی شده و گسترده‌ بوده است.

در این حملات از خودروهای بمب گذاری شده، موشک‌اندازهای دوش پرتاب و حملات خمپاره‌ای در کنار درگیری‌ با استفاده از سلاح‌های سبک و نیمه سنگین استفاده شده و ارتش مصر نیز در پاسخ به حملات، عملیاتی را علیه گروه‌های تندرو شمال سینا آغاز کرده است.

بنا به گفته مسئولان مصری بالگردهای آپاچی ارتش مصر به همراه تانک‌ها و نفربرهای توپ‌دار این نیروها به مقابله با شبه نظامیان صحرای سینا برخواستند که این امر باعث وارد آمدن تلفاتی به مهاجمان شده است.

هنوز آمار دقیقی از شمار کشته‌ها و زخمی‌های ارتش مصر در این حملات گزارش نشده اما ساکنان محلی از شدت درگیری‌ها و انتقال تعداد زیادی زخمی و مجروح به مراکز بیمارستانی خبر داده‌اند. منابع مصر نیز کشته شدن دست‌کم 60 نظامی را تایید کرده‌اند.

ارتش مصر با صدور بیانیه‌ای تعداد تلفات نیروهای نظامی در سیناء را 10 تن اعلام کرده که منابع محلی آن را غیر واقعی می‌دانند. ارتش می‌گوید 22 تن از مهاجمان نیز از پای درآمده‌اند.

گروه تروریستی داعش که تحت عنوان ولایت سیناء در مصر فعالیت می‌کند مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

مصر در دو روز‌ گذشته شاهد سلسله حملاتی علیه نیروهای نظامی، امنیتی و مسئولان قضایی بوده که به کشته شدن چندین تن از جمله دادستان کلاین کشور انجامید.

این حملات همزمان با دومین سالگرد برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور عضو اخوان المسلمین مصر صورت می‌گیرد.

کد خبر 299804

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha